Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka bilder från T68i till ibook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-26 13:57

Just nu är det julafton i Växjö för jag har precis fått min blåtand. Allting verka fungera prima, men när jag vill skicka något ur "mina bilder" till min dator så fungerar det inte, "bluetooth" är bara grå markerad.. inte bra inte bra..

[ 26. februari 2003, 13:59: Meddelandet ändrat av: Peter Esse ]

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-26 13:58

Tack Rickard för köpet föressten

[ 26. februari 2003, 13:58: Meddelandet ändrat av: Peter Esse ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Esse:
Tack Rickard för köpet föressten

Skönt att höra att den kom fram hel och ren. Se till att test Ericsson Clicker sen också bara. För att styra iTunes mm.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Esse:
Just nu är det julafton i Växjö för jag har precis fått min blåtand. Allting verka fungera prima, men när jag vill skicka något ur "mina bilder" till min dator så fungerar det inte, "bluetooth" är bara grå markerad.. inte bra inte bra..

Se till att BT-läget är "Automatisk".

Du hittar det under: Kommunikation--> Bluetooth--> Alternativ--> Läge--> Automatisk

Du kan välja "På" också men det innebär att den alltid är aktiv och snor en himla massa batteri.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-26 20:56

Japp har lekt med SE clicker hela dagen next, next, previus, stop, play hihi And guess what, iTunes sattes igång automatiskt när jag kom hem idag

Batteriet ja, usch.. men hmm, när jag har den på automatisk, när kör den igång då? för tex när den stänger av blutoothen automatiskt då försvinner ju tillbehörs fliken för clicker... måste jag ta datorn och söka efter enheter igen då?

mvh
/P

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Esse:
Japp har lekt med SE clicker hela dagen next, next, previus, stop, play hihi And guess what, iTunes sattes igång automatiskt när jag kom hem idag

Batteriet ja, usch.. men hmm, när jag har den på automatisk, när kör den igång då? för tex när den stänger av blutoothen automatiskt då försvinner ju tillbehörs fliken för clicker... måste jag ta datorn och söka efter enheter igen då?

mvh
/P

Låter skitkul ju. Om bara min iMac kunde komma.....

Vad det gäller det automatiska läget. Jag är lite osäker på just det nu när jag inte har nån BT grej att testa med för tillfället. Vad jag dock vet är att du ju när du "parar" ihop enheterna kan välja att lägga till den för gott så att säga för att slippa gör om den proceduren varje gång.

Det finns garanterat nån annan här på 99mac som kan hjälpa till. Om inte och du inte lyckas själv så kan jag berätta mer sen när min iMac kommit.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Se till att BT-läget är "Automatisk".

Har aldrig blivit klok på "Automatisk"-läget. Trots att jag har det, och telefon och dator är kopplade, måste jag alltid ställa in telefonen som sökbar om jag vill att den ska prata med datorn. Tycker inte det är särskilt automatiskt.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-27 04:38

Jag löste i allafall problemet med att inte kunna skicka bilder från mobben till macen.. när clicker är igång så blockerar den ju all trafik från mobilen till datorn, dock inte tvärt om av någon anledning.. nåväl.. ett tips är att inte försöka joxa med clicker och ericsson client samtidigt, då blir det tokstopp.

En annan intressant sak är att när man har clicker igång så kan man inte trycka Bluetooth av på T68:an.. den bara fortsätter och para sig.. nasty..

[ 27. februari 2003, 04:40: Meddelandet ändrat av: Peter Esse ]

1
Bevaka tråden