Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyggd Wacom ritplatta i kommande MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en ny Lenovo Thinkpad på Gizmodo med inbyggd Wacom ritplatta. Kan det vara något för MacBook Pro 17" i framtiden?

Ursprungligen av Gizmodo:

Lenovo's ThinkPad W700 is a 17-inch behemoth that's the first notebook ever with a built-in Wacom digitizer. Designed for professional use in industries such as graphic design, photography and CAD, the digital tablet lets you manipulate images in programs like Photoshop without any extra gear.

W700 has a 3.0 GHz Core 2 Extreme quad core processor, up to 8GB DDR3 RAM, 1GB NVIDIA Quadro FX 3700M graphics and dual HDD Bays configurable in RAID 0 or RAID 1 (SSDs are an option).

Gizmodo hade samma tanke som jag - tänk om den kunde köra Mac OS X:

Ursprungligen av Gizmodo:

Except for the fact it runs Vista, it's like the perfect pro photographer's workstation.

Lenovo ThinkPad W700: Lenovo ThinkPad W700 Has a BUILT-IN Wacom Tablet and Professional Grade Screen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 10:32

Det vore som en dröm tror jag

Passar inte alla som kör Macbook pro men skulle gärna få finnas i en special edition. Tänk om adobe cs3 skulle finnas till linux...

Vilket jävla åbäke... Men visst. Dock går det emot hela Apples designfilosofi, men de kanske gör en helomvändning. Men då kommer de tappa åtminstone mig som kund. Det som trollbinder mig till macar är deras enkelhet; utan skräp.

OM detta kommer, tror jag mer på en extra stor touchpad med multitouch som kan användas som ritbräda och mus. Bägge på samma gång är väldigt mycket PC och väldigt lita mac.

Ursprungligen av Leftrustle:

OM detta kommer, tror jag mer på en extra stor touchpad med multitouch som kan användas som ritbräda och mus. Bägge på samma gång är väldigt mycket PC och väldigt lita mac.

Bra sagt - håller med dig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 07:54

Fast jag vet inte det borde gå att få det snyggt, visst det vore bra med en multitouchplatta, men å andra sidan är användningsområdet begränsat grafiskt, eftersom den inte kan vara lika exakt.

Helst vill jag ha en Mac Book Pro med pekskärm

1
Bevaka tråden