Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med låsbara sidor i Rapidweaver

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,,

Jag sliter mina gråa hår med ett plugin som heter "Lockdown". Det är till för Rapidweaver och för att spärra åtkomsten till ett par bloggsidor som jag jobbar med. Följande kommer upp när jag klickar på ingångsidan... de underliggande ska man inte komma åt endast via lösenord. Så här ser det ut när en gäst klickar på en knapp - kan Martin eller någon admin på Mantaray hjälpa mig, tack:

\"$lockdownPasswdPath\"
a '.htaccess' box should appear, FTP to the location of the Lockdown page and drag & drop the '.htaccess' box to where this lockdown page is.
"; exit(1); } } if($doExit) { echo '
Page should be locked down. Refresh to Verify
'; echo "
Browsers tend to remember username/passwords so you may need to completely exit the browswer and come back in to get the prompt
"; echo "
If you got this far and it still does not work then your server may not be configured to allow passwords, you can ask your web host to \"Allow Overrides\" to fix this problem
"; exit(1); } ?>

Vet du någon som kan tipsa mig om vilket fel jag gör så snälla HJÄLP. Sidorna ligger på www.äspered.info ( pekar till mitt utrymme här på 99:e mac Hem ) - och det är nedersta knappen om bloggar som enbart tränare i vår idrottsförening ska komma åt.

Bli inte förvånad över att använda ÅÄÖ i webbläsaren det är i vissa fall tillåtet sedan ca: 3 år tillbaka. Kul med egen domän, det kostar bara 59 kronor/år med denna ".info" adress.

Kan du inte lägga ditt din htaccess-fil för hand istället för att använda Rapidweaver?

Säkert men var hittar jag den ??? Till saken hör att jag gör saker som är långt över min kompetensnivå så om du kan förklara som att jag vore totalt puckad så skulle jag vara tacksam.

Olle

Jag har tagit en annan enklare lösning nu så lägg inte ned för myckte energi på detta.. vad som vore mer intressant för mig vore att jag skulle kunna lägga in en annan snippet ( javascript) som avgjorde OM den som loggar in tillåts skriva. Tanken vore att den som loggar in med fel lösenord ändå ska kunna läsa allt.. vill undvika flummnissar som skriver en massa skit...

Om du ändrar dig kan du titta i den här tråden, där förklar jag och några andra hur man gör:
http://www.99.se/unix/241659-l-senordsskyddade-sidor.html

1
Bevaka tråden