Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tabba mellan fönster i samma program?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en liten undran vilket gnagt i mig ett längre tag. Hur tabbar man mellan olika fönster i samma program.

T.ex tabba mellan fönsterna i Finder eller i webbläsaren Firefox (Vanliga websurfandet och downloadfönstret), eller andra alternativ.

Är detta möjligt?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-06 11:35

Cmd + <

  • Medlem
  • 2008-08-06 12:01

Om du vill ha lite andra möjligheter, typ som "cmd + tabb", finns ett program som heter witch, använde det själv ett tag...
Many Tricks · Witch

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-08-06 14:04

Apples 'standardkommando' för skifte mellan öppna fönster i samma program fungerar inte i MS Office.

  • Medlem
  • 2008-08-06 14:12
Ursprungligen av Le:

Apples 'standardkommando' för skifte mellan öppna fönster i samma program fungerar inte i MS Office.

I Office 2004 funkar det. Har de tagit bort stödet i den nya versionen?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-06 14:13
Ursprungligen av Le:

Apples 'standardkommando' för skifte mellan öppna fönster i samma program fungerar inte i MS Office.

Det fungerar i Office 2008 för mig.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-08-06 14:21
Ursprungligen av Mija:

Det fungerar i Office 2008 för mig.

Inte i Office 2004 för mig.

I office 2004 funkar cmd+< i Word men inte i Excel. I Excel 2004 är det det gamla invanda ctr-tab som gäller, vilket f.ö. fungerar även i Excel 2008 där nu även cmd+< fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 15:48
Ursprungligen av Le:

Apples 'standardkommando' för skifte mellan öppna fönster i samma program fungerar inte i MS Office.

...och det säger en hel del om Office på Mac, tycker jag.

Efter lite runtfrågande fick jag reda på att standard vad CMD+< och såg vart man ställde in det . På min maskin hemma var det inte inställt så. Kanske därför jag aldrig fann inställningen själv när jag letade bland olika kombinationer på tangentbordet.

Om jag inte hade varit så ivrig och frågat innan jag kollade i denna tråd så hade jag fått reda på det.

Tackar...

PS: Kör inte MS Office.

  • Medlem
  • 2008-08-06 14:59

Ska vi krångla till det ytterligare så funkar det i Excel 2004 (engelsk version) för mig...

Fluffy_

Det vore trevligt om du kunde dela med dig av din nyvunna visdom

Jag kör inte svenska för vem kör svenska i programmen på datorn?

I alla fall:
System Preferences / Keyboard & Mouse / Keyboard Shortcuts

Ungefär i mitten av lista, Mac OS X v10.5.4, "Move focus to text window in active application".

Där kan man ändra tangentbordskombinationen för hoppandet mellan fönster i samma program.

1
Bevaka tråden