Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ericssons nyemission

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Media slår på stora trumman om att Ericssons nyemission blev fulltecknad. På radion hör jag inget annat än att detta är vändningen för Ericsson.

Vad tror ni, innebär verkligen denna fulltecknade nyemission en vändning? Räcker 29 miljarder för att vända den negativa trenden. Jag har svårt att tro att bara pengarna kan lösa alla problem. Hellström & Co. kommer att göra sig av med pengarna på nolltid om inga större omstruktureringar genomförs. Pengarna räcker ju bara till att betala av de enorma skulder som företaget har.

nej jag tror inte denna nyemission innebär någon vändning. Ericssom kommer att få det svårt ett tag till.

edit: stavfel i rubriken

[ 06 September 2002, 19:19: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

  • Medlem
  • 2002-09-06 19:23

När ett företag går dåligt är väl lite pengar aldrig fel? Däremot rättar det ju inte till brister i företaget, men man får väl utgå från att de gör sitt bästa hela tiden. Ibland verkar det funka, ibland inte.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-09 08:14

Ett svart hål som bara förbrukar pengar....

Trodde aktieägare hade lärt sig av de senaste åren, men icke...

Sen är det oväsentligt hur mycket pengar som pumpas in om ledningen är inkompetent och gör felaktiga strategiska drag!

Nja, 30 friska miljarder är väl aldrig fel, men det löser ju inte problemet med dåliga ledare som Ericsson uppenbarligen måste dras med.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-09 21:34

Pengarna kanske behövs till lite fallskärmar åt Hellström&Co när dom har kört Ericsson i botten

1
Bevaka tråden