Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppkoppling m T200 & USB-kabel?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 14:32

Suktar efter en T68, men har bara inte råd... Behöver en telefon som jag kan koppla upp min PB mot nätet med. Blåtand vore coolt, men det kostar...

Kan man använda en T200 och en USB-kabel för att koppla upp sig? Förslag på andra billiga alternativ?

(Helst inte via IR-porten, tycker att det är knöligt att telefonen måste ligga i rätt läge.)

Kör PB G3 (Pismo) med OS 10.2.1.

/Pierre

Jag skulle satsa på en Ericsson R520m (en begagnad får du för ca 1700 kr). Det är visserligen en rätt gammal telefon, men den har fler funktioner än T200, ex. bluetooth. Sen skulle jag komplettera med en bluetooth-adapter.
Det är hur smidigt som helst. Du kan ha telefonen i ryggsäcken eller jackan och ändå surfa på nätet. Dessutom kan du synca telefonboken och kalendern.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 15:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Jag skulle satsa på en Ericsson R520m (en begagnad får du för ca 1700 kr).
/M

Ja, det kanske är ett bra alternativ. Har kikat på beg T39 också, men de är fortfarande lite dyra.

Men vet du om det funkar med T200 och USB-kabel överhuvudtaget. På hemsidan står om "mobilt internet" men INGET om ev. inbyggt modem...

/P

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 15:27

Även om den har inbyggt modem så blir det svårt & dyrt att hitta en USB-kabel som passar. Tror inte Ericssons passar. SoftGSM kankse gör det men då blir det dyrt. Satsa på BlueTooth-lur.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 16:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Melker Lindström:
Även om den har inbyggt modem så blir det svårt & dyrt att hitta en USB-kabel som passar. Tror inte Ericssons passar. SoftGSM kankse gör det men då blir det dyrt. Satsa på BlueTooth-lur.

Jaha. Låter som att det bara är att hosta upp då. Tack för hjälpen!

/P

1
Bevaka tråden