Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam på Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-03 22:59

Halloj,.. steam har inga planer att släpa en steam klient som vissa kanske vet men man vill ju spela ändå så min fråga är nu om det finns något sett att komma runt utan att köra boot kamp eller dylikt? Tacksam för svar..O:-)

Enda sättet att köra Steam med god prestanda på en Mac är genom Bootcamp.

Annars fungerar Crossover rätt bra också...

testa det...

Ursprungligen av lill_tulle:

Annars fungerar Crossover rätt bra också...

testa det...

Yep. Det funkar super hos mig iallfall
Kör Half Life 2 Deathmatch då och då i Steam via Crossover.

Du vet, om man har ATI grafikkort är man berättigad till gratis Half Life 2 Deathmatch

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Du vet, om man har ATI grafikkort är man berättigad till gratis Half Life 2 Deathmatch

Gäller detta generellt eller bara om man köper kort i butik som tenderar komma bundlat med en uppsjö junk på CD? Är ju intressant även om det gäller OEM.

Ursprungligen av Bluestreak:

Gäller detta generellt eller bara om man köper kort i butik som tenderar komma bundlat med en uppsjö junk på CD? Är ju intressant även om det gäller OEM.

Gäller alla kort tror jag sålänge de är från ATI. Funkade för mig iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 03:54

Jag tror du får ladda ner det gratis om Steam känner av att du har ett ATI-kort i datorn. Eller om du helt enkelt köper The Orange Box (vilket alla måste göra, bra spel i den).

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-11 23:18

Tack för alla svar ...

har en fråga om crossover,, jag kör verison 6,2 och jag spelar Cs,,,
Så när jag ska vrida siktet åt höger buggar det fast om jag svänger för fort,, bör jag byta verison? eller går det att lösa på något annat sätt?

Ursprungligen av broder_olle:

har en fråga om crossover,, jag kör verison 6,2 och jag spelar Cs,,,
Så när jag ska vrida siktet åt höger buggar det fast om jag svänger för fort,, bör jag byta verison? eller går det att lösa på något annat sätt?

Låter som en bra ide att testa CrossOver Games 7 då det har grymt mycket bättre stöd för spel än version 6.2.

någon som kan länka till där jag kan ladda hem en hackad version av crossover som cs fungerarar att lira cs på????

Ursprungligen av broder_olle:

någon som kan länka till där jag kan ladda hem en hackad version av crossover som cs fungerarar att lira cs på????

Grabben.. Fel forum...

Crossover är ju inte så dyrt och Cs kostar ju typ ingenting nuförtiden...

1
Bevaka tråden