Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto 7 - Apples sämsta programvara?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-04 10:43

Ok jag erkänner först att jag har en gammal dator, en PB 1,67 med 10.5.
Och när jag pluggar in en kamera i datorn så ska iPhoto numera på ett smidigt vis visa miniatyrer av samtliga bilder på kameran.

Under denna tid det tar att få fram miniatyrbilderna är iPhoto helt obrukbart (vilket kan ta ganska lång tid om man har 300 bilder på kameran och det tar nästan 1sek per bild-miniatyr).

Jag trodde helt klart att jag kunde skylla detta på en slö dator men väl på jobbet på en helt ny Intel Mac Pro 2x2.8 Quad-Core och även om det inte tar lika lång tid för miniatyrerna att komma upp och under tiden kan jag inte göra något i iPhoto (inte ens trycka på "importera bilder").

Någon annan som upplever detta som enormt frustrerande?

Själv använde jag innan iPhoto '08 för att importera RAW bilder. Visst det tog några sekunder med att få förhandsvisning på alla bilder men inget jag klagar på. Tar kanske nån 30 sekunder för 300 RAW bilder. Har en iMac 2.4ghz med 1gig ram som kör Leopard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 11:03

Jag har en 1,5 GHz PB G4. Kameran är en Nikon D40. Då jag kopplar in kameran kanske iPhoto tänker i 10 sekunder innan jag kan trycka på "importera bilder".

Jag använder inte Raw.

iPhoto fungerar bra för mig.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-04 11:08

äh tycker bara det borde finnas inställningsmöjligheter för sämre datorer (även om det, för mig iaf, inte är mycket bättre på en snabb dator).

Kör inte heller Raw. Ixus 75

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-08-04 11:23