Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson T200

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2002-09-05 11:13

Köpte mig en sån för endryg vecka sen och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den! Okey den har inte färgskärm med det är å andra sidan inget jag behöver Snygg finish med blå backlight på displayen.

Det enda "negativa" jag kan finna är att jag misslyckas göra bra ringsignaler, vet nån ifall det går att ställa in tempo?

Annars helt klart bra mobil till ett riktigt vettigt pris

Apropå ringsignaler, finns det bara massa tramsiga "låtar" el finns det mer ljud aktiga?

Är ju van vid o sampla ringsignaler på min gamla Panasonic lur..
Nu med min t68i så är det ju back2basics igen med fula melodier etc..

  • Oregistrerad
  • 2002-09-05 11:18

Mycket bra val... Är själv ute efter en svart men den verkar vara slut i alla affärer här i stan eller så har de inte fått in den ännu.

Helt klart mer prisvärd och bättre än nokias spel och lek telefoner 3410 och 3510 som ligger i samma prisklass.

/Johan

Ringsignaler-*Stäng av!!!*

Skämt å sido...alla dessa j-vla ringsignaler gör mig galen.
På bussen, tåget, i lokaler, restauranger, på gatan, på cafét...ÖVERALLT och på högsta ljudnivå!

Sen svarar folk inte heller förrän det ringt i ca en halv minut, verkar det som.

*AAaaaaargggggggg!*

Gambit

Håller med Gambit!

Melodiska ringsignaler (ex. Beethovens 9, de senaste låtarna på topplistan osv.) är enligt min mening smått fåniga. Jag föredrar diskreta ringsignaler, exempelvis enstaka pipljud.

Enligt min mening är det lite "ute" med låtar som ringsignaler. När funktionen med valfria ringsignaler kom, ville alla överträffa varandra med den senaste hitten osv. men idag när alla telefoner kan hantera dessa, tycker jag det är smått fånigt...

Själv har jag ofta min telefon på enbart vibrations-läge, har man telefonen på sig så räcker det för att upptäcka att det ringer.

/M

Just vad jag menade... diskreta ringsignaler..var hittar man såna?

Verkar ju bara finnas massa trams o hämta..

Ett enstaka pip el en ton.. vill ha.. var?

Som jag förstått det är enda större skillnaden mellan Sony Ericsson T200 och Ericsson R600, som också säljs nu, att T200 har T9, eller hur? (R600 fick mycket kritik för att den använde Ezitext eller vad det heter.)

Förövrigt tycker jag det borde vara typ lag på att inte ha mer än en viss volym på ringsignalen! Jag kan ta att höra ringsignaler om de är måttlig eller låg volym, men går i taket när man hör dom som har satt det på högsta möjliga så det verkligen skär i öronen på oss andra.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Just vad jag menade... diskreta ringsignaler..var hittar man såna?

Verkar ju bara finnas massa trams o hämta..

Ett enstaka pip el en ton.. vill ha.. var?

Det är nog rätt svårt att hitta. Nätet domineras just av tramsiga ringsignaler.

Men du kan alltid kolla runt på Esato.

/M

Var inne på esato igår o spanade precis när ja packat upp min mobil. Tankade ner iTools/.Mac loggan som bakgrundsbild.. gör sig j-t bra..

Hur som helst verkar dom bara ha musik o åter musiksnuttar..

Man får kanske göra en egen "melodi" men vafan nån måste ju ha gjort o lagt upp på nätet..

en signal som säger TUT inge mer .. inte massa trams..

Jag har en ganska diskret ringsignal. Skulle kunna skicka den till dig. Skicka ett PM med mobilnr, eller e-mail till mig.

/M

  • Avstängd
  • 2002-09-05 12:36

Jag föredrar att ha någon KoRn-låt som rignsignal Eller Papa Roach för den delen också... både jag och syrran brukar ha det, farsan me kom jag på Varför? Ovanliga låtar som ett fåtal känner igen

just nu är det dock temat till Day of the Tentacle som gäller

Fast jag har ju mobben i ljudlöst för det mesta ändå, bara hemma som den ligger me ljud...

  • Avstängd
  • 2002-09-05 12:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: juno:
Mycket bra val... Är själv ute efter en svart men den verkar vara slut i alla affärer här i stan eller så har de inte fått in den ännu.

Helt klart mer prisvärd och bättre än nokias spel och lek telefoner 3410 och 3510 som ligger i samma prisklass.

/Johan

Vad jag hörde när jag köpte min så skulle inte dom svarta komma förän om 3 veckor (torde vara ~2 veckor i nuläget)

  • Avstängd
  • 2002-09-05 12:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Som jag förstått det är enda större skillnaden mellan Sony Ericsson T200 och Ericsson R600, som också säljs nu, att T200 har T9, eller hur? (R600 fick mycket kritik för att den använde Ezitext eller vad det heter.)

Förövrigt tycker jag det borde vara typ lag på att inte ha mer än en viss volym på ringsignalen! Jag kan ta att höra ringsignaler om de är måttlig eller låg volym, men går i taket när man hör dom som har satt det på högsta möjliga så det verkligen skär i öronen på oss andra.

Jo, T200 har det förbaskat jobbiga T9. Grr. Jag gillar det verkligen inte

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iGnu:
Jo, T200 har det förbaskat jobbiga T9. Grr. Jag gillar det verkligen inte

Men slå av det då! Jag är ungefär tusen gånger effektivare med det. Eller menar du att Ezitext är bättre?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-05 13:50

Jag som tycker T9 är helt suveränt...Går sanslöst mycket fortare att skriva meddelanden. Så länge man skriver enkla ord som finns i listan. Men man får aldrig titta på skärmen när man skriver, då är man rökt!

  • Avstängd
  • 2002-09-05 16:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iGnu:
Jo, T200 har det förbaskat jobbiga T9. Grr. Jag gillar det verkligen inte

Men slå av det då! Jag är ungefär tusen gånger effektivare med det. Eller menar du att Ezitext är bättre?

Jag vet

Avslaget by default Bort merré

  • Oregistrerad
  • 2002-09-21 01:13

hur mycket adressboksplats har den? samt.. hur många sms får plats i den?

Jag köpte en T200 igår, ja det var ett impulsköp. Undrar nu om man kan använda Macens Adressbok och iCal på den -- det finns tydligen nån USB-kabel att köpa till. Borde kollat sånt innan förstås, men...

Hur gör man?

1
Bevaka tråden