Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Campuz

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-29 16:51

Är det någon som kör med Campuz?
De har rätt justa erbjudanden till studenter, men hur är det med täckning och så?

Alla åsikter tack!

Jag blev erbjuden ett Campuz-abonnemang en gång, en telefonförsäljare ringde mig en kväll. Efter att han hållit sitt föredrag i en kvart, om hur bra, billigt och förmånligt hans erbjudande var så frågade jag om hur det var med GPRS, om det ingick i abonnemanget eller ej.
- GP vadå?! Killen hade ingen aning om vad GPRS var för någonting. Situationen blev smått komisk, det blev liksom omytta roller, jag fick förklara för honom var GPRS-tjänsen innebär. Han antecknade mycket noga. Jag tackade givetvis nej till hans erbjudande, då GPRS-tjänsen är ett måste för mig.

Men jag skulle nog ändå inte ha valt Campuz, billiga samtalsavgifter väger inte speciellt tung för mig. Jag tycker det är mycket viktigare att täckningen är god, och att de kringtjänster jag använder tillhandahålls av operatören. Campuz använder sig av Vodafones nät, vilket inte erbjuder den bästa teckningen om du är norr om Gävle. I södra delarna av landet är dock täckningen fullgod.

Erbjudandet om att ringa gratis under lunchtid, gäller bara till andra Campuz-abonnamang. Så väljer du Campuz så måste du även få över alla dina kompisar också.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-11-15 09:18

Jag nappade på Campuz erbjudande om T68i när de var på Högskolan i Jönköping. Det gick väldans smidigt att komma igång! Så fort jag tecknat abb fick jag telefonen med mig hem och kunde börja ringa direkt:)

Efter att ha läst allas fantastiska erfarenheter av T68i + D-Link Bluetooth + Jaguar, kunde jag inte låta bli att skaffa D-Linken från AppleStore (de levererade levererade prylen på mindre än 24h! - från Irland!)

Senast igår pratade jag om GPRS med deras support. Enligt tjejjen i luren ska GPRS komma igång idag fredag med Campuz. Hittar inget än på deras hemsida...

Beträffande att de tre första minuterna är gratis vissa tider på dygnet... Det gäller även WAP - inte bara samtal mellan på Campuzmobil:are

Än så länge har jag inte haft problem med täckningen (har iofs inte varit utanför Jönköping heller). Ifall man vill gardera sig går det ju annars o skaffa ett Telia-refill och köra på telefonen, eftersom den inte är låst till ett visst abb under viss tid

Emil
iBookSE466

1
Bevaka tråden