Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med sökfunktionen på 99?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 15:12

Har försökt att söka i forumen men det kommer bara upp en tom sida som sökresultat.
Är det tillfälliga störningar?

Jag kunde söka på "tillfälliga störningar" iallafall

Vad söker du på? Det kan vara så att en avancerad sökning med många sökord kan kräva för mycket minne för PHP processen. Vi har haft det problemet tidigare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 16:21
Ursprungligen av Björnström:

Jag kunde söka på "tillfälliga störningar" iallafall

Vad söker du på? Det kan vara så att en avancerad sökning med många sökord kan kräva för mycket minne för PHP processen. Vi har haft det problemet tidigare.

Sökordet var "arkivera och installera".
Det var inte så långt att det borde ha orsakat några problem.
Testade dock att ta bort "och". Då fick jag fram sökresultat.
Mysko!

Gör man en avancerad sökning som ger en vit sida eller tycker att sökningen inte fungerar eller annat, kan jag rekommendera att söka på 99.se via google. Det man bör tänka på för och begränsa sökningen till 99.se är att i sökfältet skriva site:99.se och sen skriva sina sökord.

Detta har varit till hjälp för mig många gånger, och jag tycker att detta tips gott kan upprepas fler gånger.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 16:21
Ursprungligen av Mikael E:

Gör man en avancerad sökning som ger en vit sida eller tycker att sökningen inte fungerar eller annat, kan jag rekommendera att söka på 99.se via google. Det man bör tänka på för och begränsa sökningen till 99.se är att i sökfältet skriva site:99.se och sen skriva sina sökord.

Detta har varit till hjälp för mig många gånger, och jag tycker att detta tips gott kan upprepas fler gånger.

Bra tips!
Det skall jag skriva ner och komma ihåg!

  • Medlem
  • 2008-07-31 18:07

Har också märkt av detta, igår kväll och idag har man ofta kommit till en tom sida.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-31 18:13

Ofta när man söker med tre ord eller fler skapas det en vit sida. Google-altenativet är nog den bästa lösningen för närvarande.

Jag har ökat mängden RAM per process till 256MB nu (vilket är sjukt mycket - men vi har ju sjukt mycket RAM i burken också).

Problemet är helt enkelt att om man söker på ord som är för vanliga så hittar den så många svar att den äter upp alla tillgängliga resurser innan den spottar ut svaren. Ni kan ju själva gissa hur många "och" det finns i forumet med 1.5 miljoner inlägg.

Som standard tillåter inte vbulletin ord kortare än 4 tecken men det har vi manuellt ändrat till två tecken - med en hel del problem som följd.

Jag har nu lagt till en lista på vanliga ord som nu exkluderas ur sökningarna för att minska risken för vita sidor. Dessa lade jag till:

Citat:

i och att det som en på är av för med till den har de inte om ett han men var jag sig från vi så kan man när år säger hon under också efter eller nu sin där vid mot ska skulle kommer ut får finns vara hade alla andra mycket än här då sedan över bara in blir upp även vad få två vill ha många hur mer går skall hans utan sina något allt fick måste mellan blev bli dag någon några sitt stora varit dem bland kl bra tre ta genom del hela annat fram gör ingen göra enligt mig redan inom kom du helt ju samma kanske själv oss se dock denna både tid kunna fått stora olika ser flera plats

Tog order härifrån: Vanliga ord och namn, lite statistik

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 01:17
Ursprungligen av Björnström:

Jag har ökat mängden RAM per process till 256MB nu (vilket är sjukt mycket - men vi har ju sjukt mycket RAM i burken också).

Problemet är helt enkelt att om man söker på ord som är för vanliga så hittar den så många svar att den äter upp alla tillgängliga resurser innan den spottar ut svaren. Ni kan ju själva gissa hur många "och" det finns i forumet med 1.5 miljoner inlägg.

Som standard tillåter inte vbulletin ord kortare än 4 tecken men det har vi manuellt ändrat till två tecken - med en hel del problem som följd.

Jag har nu lagt till en lista på vanliga ord som nu exkluderas ur sökningarna för att minska risken för vita sidor. Dessa lade jag till:

Tog order härifrån: Vanliga ord och namn, lite statistik

Snyggt Björnström!
Nu funkade även "min" sökning på arkivera och installera.

Lägg till skägg och kebab också.

1
Bevaka tråden