Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Hifi-brus

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en iPod Hifi sen 2 år. Jag har varit jättenöjd, fungerat perfekt.
Igår kom jag hem efter 3 veckors semester. När jag kopplade in iPoden så började ett starkt brus brusa. När jag sedan testade 3,5tumskontakten blev det samma brus även där.
Jag har aldrig tappat den, jag har varit väldigt rädd om den.

Vad kan det vara för fel? Det är knappast något jag kan göra eftersom den inte går att öppna så jag tänkte lämna in den til Macforum där jag köpte den. Jag har ändå garanti kvar.

Tack på förhand!

/Viktor

Åska? Överslag?

Det har oskat. Men jag tror inte det har skadat eftersom i samma elförgreningsdosa så sitter många andra elektronikprodukter och inget annat i hela huset har skadats.
Är det vanligt att stereoapparater tar stryk av oska?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-27 20:34
Ursprungligen av Carlssson:

Det har oskat. Men jag tror inte det har skadat eftersom i samma elförgreningsdosa så sitter många andra elektronikprodukter och inget annat i hela huset har skadats.
Är det vanligt att stereoapparater tar stryk av oska?

Alla elektroniska apparater ligger ju i riskzonen om det börjar åska..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-27 23:17

Dessutom så tror jag att din å-tangent på tangentbordet har blivit skadad.

Haha, jo. Jag var i frankrike i tre veckor nu.. glömt svenskan lite

Hej!

Hade samma problem med min Ipod Touch att det började brusa + att hörlurarna lät sprängda. Kan säga med en gång att jag inte sprängde dem. Har du också samma problem att du inte kan få upp "max-volymen" längre?

Fick iaf hem min Ipod Touch då den strulat för andra gången med ljudet.

Så idag när UPS-mannen lämnade den reparerade Ipoden tänkte jag, Finally!!

MEN, vad händer? Startar Ipoden och det enda jag kan se är skärmen som lyser konstigt i ljuslila och ljusblå+ vita nyanser.

Så nu måste jag skicka in Ipoden för reparation igen, kul.

Nu kom jag kanske lite off-topic, men det jag tycker du ska göra är att gå in till Apple och skicka efter en Servicebegäran. Oftast så är dem riktigt, riktigt snabba.

+ Tog en vecka sammanlagt att skicka Ipoden och få tillbaka den, visserligen trasig men ändå.

Mvh. Johnny.

1
Bevaka tråden