Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eller så har han köpt den från international-orders och ljuger om hur mycket han gav för den bara för att det skall verka att han gjort världens kap.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 00:43

fortfarande inte fått tag i min polare som tydligen skall ha köpt från Pianetashop. återkommer så fort jag vet mer! fan det går segt nu! jag är åter från london nu iaf och kommer fortsätta försöka få mer info från och om Pianetashop.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-28 00:57

Jag gillar vad jag läser. Pianetashop har ju lägre pris på luren än vad italienska butiker har dessutom väntar egentligen bara på bekräftelse av att de faktiskt kommer fram o funkar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-28 11:00

Slåg ihop 2 trådar om samma ämne.
/Kainen

Om det är någon som vill ha numret till killen på Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping - Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora så är det bara att PMa mig.

Försöker fixa så att han kan ta bilder på sina grejer samt papper med lite info om honom.

EDIT:

Borde inte denna tråd vara under "Köpa iPhone"?
Sant, *tråd flyttad*
/Kainen

Senast redigerat 2008-07-28 15:19

Beställde min från Pianetashop igår kväll efter läst denna tråden. Bara luta sig tillbaka och vänta i ett par veckor.

Ni som har köpt på Pianetashop, är ni helt säkra på att telefonerna är olåsta? För det står ju TIM, kan ju ifs vara att dem är köpta där.. men kan ju även vara att dem är låsta till TIM, eftersom det inte står någonstans att dem är olåsta.

Ursprungligen av Plexmar:

Ni som har köpt på Pianetashop, är ni helt säkra på att telefonerna är olåsta? För det står ju TIM, kan ju ifs vara att dem är köpta där.. men kan ju även vara att dem är låsta till TIM, eftersom det inte står någonstans att dem är olåsta.

En fråga till ang. Pianetashop: Hur kan dem sälja iPhone 3G för 529 euro, när dem hos TIM/Vodafone kostar 569 euro? Antar ju att dem köpt dem från TIM, då det står TIM i rubriken.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-28 17:26

Jag samlade mod, ryckte mig i kragen och beställde en 16gb från Pianetashop igår. Blev inte så farligt dyrt. ca 5200 med frakt. Nu är det bara att hoppas att den dyker upp...

Vet ni om tullen lägger på något?

Inte från Italien - hört talas om EU?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 18:37
Ursprungligen av Christian Alfredsson:

Vet ni om tullen lägger på något?

EU=ingen tull

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-28 18:51
Ursprungligen av eXeL:

Jag samlade mod, ryckte mig i kragen och beställde en 16gb från Pianetashop igår. Blev inte så farligt dyrt. ca 5200 med frakt. Nu är det bara att hoppas att den dyker upp...

En liten fråga om hur man beställer på pianetashop, vad betyder:
Informazioni fiscali
Partita IVA:
Codice fiscale:
??

Kan man bara betala med paypal? Fattar fan inte hur det funkar, har aldrig lyckats att adda mitt visakort... ;S

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-28 19:25

[Kan man bara betala med paypal? Fattar fan inte hur det funkar, har aldrig lyckats att adda mitt visakort... ;S[/quote]

Första gången för mig som jag betalar via paypal. När jag försökte registera mig på paypal samtidigt som jag skulle betala då rullade gardinen ner. Provade igen utan att registrera mig då funkade allt snabbt och smärtfritt...:$

Nu står jag i valet mellan att langa över en från Italien eller köpa en från Telia till kontantpris utan abonnemang.
För och nackdelar med att välja den från Telia? Mer än att den blir låst till Telia i 12 månader?

Ursprungligen av ChicoPato:

Nu står jag i valet mellan att langa över en från Italien eller köpa en från Telia till kontantpris utan abonnemang.
För och nackdelar med att välja den från Telia? Mer än att den blir låst till Telia i 12 månader?

Ja den är låst till Telia i 12 månader. Hade du tänkt köra med fake Sim för annan operatör?
Isf får du vänta en dag eller två.
Min kompis håller just nu på att testa ifall det fungerar.

Ursprungligen av tornros:

Ja den är låst till Telia i 12 månader. Hade du tänkt köra med fake Sim för annan operatör?
Isf får du vänta en dag eller två.
Min kompis håller just nu på att testa ifall det fungerar.

Nej just nu använder jag 3. Men har inget emot att stå ut med Telia i 12 månader eller mindre (om upplåsning på annat sätt än Telia finnes).
Garantiärenden kan jag tänka mig blir en miljon gånger enklare än att behöva skicka den till Italien igen?

Ursprungligen av ChicoPato:

Nej just nu använder jag 3. Men har inget emot att stå ut med Telia i 12 månader eller mindre (om upplåsning på annat sätt än Telia finnes).
Garantiärenden kan jag tänka mig blir en miljon gånger enklare än att behöva skicka den till Italien igen?

Jag använder också 3 och köper direkt från Telia butik ifall det där simkortet fungerar.
Betalar gärna 400 kr till för att få garanti.
Samt att det säkert kommer en mjukvaru unlock snart.

Vilket simkort är det du talar om? Upplys mig gärna

Ursprungligen av ChicoPato:

Vilket simkort är det du talar om? Upplys mig gärna

Här har du länk: DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G

Ja det var ju ingen dyr apparat om det nu fungerar. Fungerar den så är det ju tveklöst att jag köper från Telia utan abonnemang.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-28 19:18

broel
se tråd 346 . skriv ditt pnr utan - och 01. Dvs SEååmmdd123401
I rutan under skriver du samma igen eftersom det är ett obligatoriskt fält. Har du firma kan du köpa ”momsfritt” genom att ange ditt VAT:nr.

Nu har jag också beställt en vit 16 GB från Pianetashop. Lite orolig om det blir ett garantiproblem dock. Skulle det finnas ett enklare sätt än att skicka telefonen ner dit då?

Nu fick jag sådan ångest om den där SIM-kortsupplåsningen funkar.

Senast redigerat 2008-07-28 20:48
Ursprungligen av Constance:

Nu fick jag sådan ångest om den där SIM-kortsupplåsningen funkar.

Tror inte du behöver vara orolig.
Finns fler fördelar med att beställa en helt olåst laglig iPhone än att köra med ett fakesimkort som fungerar 80% av gångerna.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-28 23:59
Ursprungligen av Constance:

Nu har jag också beställt en vit 16 GB från Pianetashop. Lite orolig om det blir ett garantiproblem dock. Skulle det finnas ett enklare sätt än att skicka telefonen ner dit då?

Pianetashop skriver följande på sin engelska sida:
"The guarantee, as you can understand, is cancelled as a result of this release. "

Jag gissar att de förmodligen köpt in telefonerna på ett sådant sätt att garantin redan är registrerad på dem.

Edit: då titeln på produkten är "Apple Iphone 3G 16 GB Tim" så gissar jag vidare att de köpt in telefonerna från TIM, och därför kanske redan registrerat garantin vid inköp.

... och jag har mailat över organisationsnummer. Hoppas det funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 21:07

Bara en liten tanke kring det där med "fake sim".
Det betyder väl bara att man i så fall kan använda simkort från någon annan operatör än Telia, men då uppstår väl detta problem (från Mobil.se):
"Det finns dessutom möjlighet att ändra inställningarna för apn så att man kan koppla upp sig. I den Telia-Iphone som vi på Mobil testat finns inte denna möjlighet att ändra inställningarna för uppkoppling. Där är istället inställningarna för Telia förinställda och går inte att ändra på."
Då går det väl inte att tex använda Tele 2, till annat än vanliga röstsamtal?

Jo det går att ändra. Lyssna inte alltid på mobil.se. Dom vet inte vad fakta är.

Man kan ändra APN hur lätt som helst via en länk i safari bara..

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-28 21:40

Angående fake-sim så har detta testats flitigt i England och det är inte helt smärtfritt. Ett gäng ivriga engelsmän har rapporterat att alla funktioner inte funkar, typ ta emot sms, ringa ibland, mottagningsbekymmer osv...

Är det föresten någon som har koll på hur garantiproceduren skulle gå till om man köper luren i butik i Italien?

Vilket fake-sim har dom testat då?
Källa tack!

Bevaka tråden