Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

imac alu högtalar problem?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
I dag märkte jag något konstigt med den ena interna högtalaren på min imac 20" alu.
Den började låta som om den var sprängd. (dvs. skramlar som fan) detta är mycket underligt då jag aldrig spelat högre än tre 'pluppar'.
Jag provade att endast spela upp vänster högtalare, vilket fungerade felfritt. Sedan höger, som fortsatte att skramla. Efter ett tag spred sig ljudet även till vänster högtalare. Efter en omstart funderade vänster bra i fem minuter, sedan samma problem. Detta får oss att tro att det inte är ett hårdvarufel.

finns det någon som har varit med om liknande problem eller som vet vad detta kan bero på?

/Anton & Johan (konsult)

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-28 05:27

Jag har svårt att tro att det är ett mjukvarufel. Om den låter sprängd lär något ha gått sönder. Jag vet inte riktigt varför den vänstra lät bra i fem minuter men den kanske hade fått "vila" sig en stund. Jag hade lämnat in den. I värsta fall är det kanske något riktigt fel med hårdvaran som gör att strömmen som skickas in är för kraftig?

1
Bevaka tråden