Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-20 21:49

hade oxå problem med mejlen först, men uppdaterade cydia och uppdaterade allt i changes som cydia rekomenderade, och därefter funkade mejl. Kan det ha varit nån slags fix med där?

Heelt sjukt vilket intresse det är:

20 hours ago
2716 Comments

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-20 22:11

en tanke som slog mig är att när de löst så att du kan låsa upp baseband borde jag inte då kunna göra följande:
1. jailbreak + simunlock
2. reseta den så att den inte är jailbreakad.
3. som jag har förstått det så återställs inte basband vid reset. alltså om jag aktiverar den via itunes då så borde den vara som en helt orginal fast helt upplåst, alltså bara updatera och vara glad när det kommer nya uppdateringar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 22:38
Ursprungligen av freno:

en tanke som slog mig är att när de löst så att du kan låsa upp baseband borde jag inte då kunna göra följande:
1. jailbreak + simunlock
2. reseta den så att den inte är jailbreakad.
3. som jag har förstått det så återställs inte basband vid reset. alltså om jag aktiverar den via itunes då så borde den vara som en helt orginal fast helt upplåst, alltså bara updatera och vara glad när det kommer nya uppdateringar.

Jag tror inte det kommer att fungera. Har du en 1a gen iPhone (2G) så kan du inte aktivera den utan att jailbreaka den först. Har du en 2a gen iPhone (3G) så kan du inte låsa upp basebandet.

//Rob

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-20 23:05

mm vet, men när du kan låsa upp basebandet så borde ju min teori funka, för när du kör full restore så lämmnas väl basebandet som det va... dvs det återställs inte. eller e jag helt sne?

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror inte det kommer att fungera. Har du en 1a gen iPhone (2G) så kan du inte aktivera den utan att jailbreaka den först. Har du en 2a gen iPhone (3G) så kan du inte låsa upp basebandet.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 00:35
Ursprungligen av freno:

mm vet, men när du kan låsa upp basebandet så borde ju min teori funka, för när du kör full restore så lämmnas väl basebandet som det va... dvs det återställs inte. eller e jag helt sne?

Ja upplåsningen ska vara kvar även när man gör en restore.

//Rob

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-21 02:36

mail

undrar om någon kan hjälpa mig med mailen
har uppdaterat iphone till 2.0
allt funkar perfekt men inte mailen
kan skicka mail men inte ta emot
har läst igenom hela forumet men hittar inte hur man löser detta
tacksam för hjälp
christer

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 02:46
Ursprungligen av wofflan:

undrar om någon kan hjälpa mig med mailen
har uppdaterat iphone till 2.0
allt funkar perfekt men inte mailen
kan skicka mail men inte ta emot
har läst igenom hela forumet men hittar inte hur man löser detta
tacksam för hjälp
christer

Läs den här tråden.

//Rob

Hum! Jag var inte med under släppet av iPhone Classic..

Men jag undrar hur lång tid tog det för Dev Team att fixa så man kunde låsa upp den första iPhone?

Väntar ivrigt på att iPhone 3G ska funka med andra operatörer!

Kan man aktivera 3G med jailbreak nu?

Pwnage 2.01 är ute nu: blog.iphone-dev.org

Har nu uppgraderad 2 st iPhone 2G till 2.0. Den ena hade 1.1.4 ursprungligen upplåst med Ziphone, den andra 1.1.3 upplåst med Ziphone också. Har en PC och använde WinPwn enligt instruktioner på [RADERAT LÄNKEN då dom länkar till piratebay.] . Det funkade felfritt på både två och nu kör de i 2.0. Men tipset, som FLERA personer redan varnat om här, gör INTE det här om ni inte har någon koll på vad det är ni gör, för den brickar garanterat telefonen om något går fel.

Edit: Tog bort länk.
/Kainen

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 12:18
Ursprungligen av FordTheWord:

Det funkade felfritt på både två och nu kör de i 2.0. Men tipset, som FLERA personer redan varnat om här, gör INTE det här om ni inte har någon koll på vad det är ni gör, för den brickar garanterat telefonen om något går fel.

Fast det går att låsa upp den även om man råkar bricka telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-21 13:08

Problem

Efter instruktioner från iClarified så startar telefonen iPhone3G med Telia abb, jag matar in Pinkoden men telefondelen är stendöd. Ingen Service!

Ska testa göra om och återkommer med hur de går.

funkar klockrent för mig - appstore är så galet att min plånbok svettas.

Däremot är det oacceptabelt segt i 2.0

Här kan man undra vilka piller Apple knaprat och framförallt Steve Jobs som ändå måste test kört innan det släppts eller är 2.0 segare på en hackad 1 gen iPhone än på 3G versionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 13:28
Ursprungligen av draags:

funkar klockrent för mig - appstore är så galet att min plånbok svettas.

Skillnaden var ju då att han (elov) och jag har en iPhone 3G.. ergo så är inte våra upplåsta och av någon anledning så verkar det inte funka särdeles bra med att pwnage på iPhone 3G i sverige för då får man No SERVICE när man ska köra mot telefon.. ie. det blir en Ipod

Testar en annan väg nu får vi se, men jag är inte förhoppningsfull - känns som om man får köra ytterligare en restore idag

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-21 13:43
Ursprungligen av shadoe:

Skillnaden var ju då att han (elov) och jag har en iPhone 3G.. ergo så är inte våra upplåsta och av någon anledning så verkar det inte funka särdeles bra med att pwnage på iPhone 3G i sverige för då får man No SERVICE när man ska köra mot telefon.. ie. det blir en Ipod

Testar en annan väg nu får vi se, men jag är inte förhoppningsfull - känns som om man får köra ytterligare en restore idag

Precis, nu kör jag ytterligare en ny custom firmware från PwnageTool 2.0.1, men det verkar som just 2.0.1 har gjort att alla icke amerikanska iPhone 3G inte funkar.
En tysk på hackint0sh har samma problem. Länk

Men han säger att 2.0 versionen av PwnageTool funkar, så vart får man nu tag i den när 2.0.1 har dykt upp på alla mirrors? Någon som har kvar den, så jag kan testa?

Får tillbaka känslan man hade förra året när man satt och lekte med en iPhone 2G, hackade baseband och grejjade i tidiga veckor innan alla smidiga verktyg kom till livet.

Dyra pengar på telefonen och dess liv i en liten tråd, nu har man betalat mer och de funkar inte nu heller My iPhone3G magicly evolved into an iPod Touch

Nu blev precis restoren med en ny genererad firmware klar, och den är lika kass.

Vem ger mig PwnageTool 2.0 att testa med?

EDIT: Hittade massa uploads på rapidshare under kommentarerna på blog.iphone-dev.org

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 14:06
Ursprungligen av elov:

Precis, nu kör jag ytterligare en ny custom firmware från PwnageTool 2.0.1, men det verkar som just 2.0.1 har gjort att alla icke amerikanska iPhone 3G inte funkar.
En tysk på hackint0sh har samma problem. Länk

Men han säger att 2.0 versionen av PwnageTool funkar, så vart får man nu tag i den när 2.0.1 har dykt upp på alla mirrors? Någon som har kvar den, så jag kan testa?

Får tillbaka känslan man hade förra året när man satt och lekte med en iPhone 2G, hackade baseband och grejjade i tidiga veckor innan alla smidiga verktyg kom till livet.

Dyra pengar på telefonen och dess liv i en liten tråd, nu har man betalat mer och de funkar inte nu heller My iPhone3G magicly evolved into an iPod Touch

Nu blev precis restoren med en ny genererad firmware klar, och den är lika kass.

Vem ger mig PwnageTool 2.0 att testa med?

EDIT: Hittade massa uploads på rapidshare under kommentarerna på blog.iphone-dev.org

2.0.1 fungerar fint. Förmodligen har ni glömt att avbocka "activate" under "general" i inställningarna i PwnageTool. Telefonen måste aktiveras till Telia - vilket görs per automatik om ni, som sagt, avbockar "activate".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-21 14:42

kia2:
Tackar de stämde utmärkt, hade självklart "Activate" ikryssat. Nu funkar det prima

ngn som vet vart jag kan ladda ner FW 1.1.4?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-21 19:15

Lite sugen på att testa nu, har en ZiPhonad 1.1.4 (ej uppdaterad) men inga hackingkunskaper så kanske är lite farligt territorium det här. Och trist om det är som det låter att telefonen blir helt seg...

Kollar på iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Mac) [Updated]

Det jag undrar över i denna guide är:
"Click to select the Download packages tab. Then click the Refresh button to display all the available packages. Double clicking the package you want will download it and make it available in the Select Packages tab. "

Vilka packages behöver jag? (för att få telefonen i samma lägen som ZiPhone hjälpt mig med tidigare)

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 19:45
Ursprungligen av carpark:

Lite sugen på att testa nu, har en ZiPhonad 1.1.4 (ej uppdaterad) men inga hackingkunskaper så kanske är lite farligt territorium det här. Och trist om det är som det låter att telefonen blir helt seg...

Kollar på iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Mac) [Updated]

Det jag undrar över i denna guide är:
"Click to select the Download packages tab. Then click the Refresh button to display all the available packages. Double clicking the package you want will download it and make it available in the Select Packages tab. "

Vilka packages behöver jag? (för att få telefonen i samma lägen som ZiPhone hjälpt mig med tidigare)

Inga packages alls, det är bara extra

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-21 19:50

underbart! alltså inget för att få SIM-kortet att funka eller så? All included.

Fan vet inte om jag vågar än... men App-Store lockar lite för mkt

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 19:55
Ursprungligen av carpark:

underbart! alltså inget för att få SIM-kortet att funka eller så? All included.

Fan vet inte om jag vågar än... men App-Store lockar lite för mkt

All included
Det är inte svårt, ta en guide bara och följ den steg för steg

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-07-21 19:59

samtidigt sugen på OS 2.01 som fixar lite grejer men det ska väl inte vara något problem att uppdatera när man väl Pwnat en gång va?

(ja jag är lite nojjig;) )

Ursprungligen av carpark:

samtidigt sugen på OS 2.01 som fixar lite grejer men det ska väl inte vara något problem att uppdatera när man väl Pwnat en gång va?

Man vet förstås aldrig säkert innan det är testat, men det är allra troligast att det fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-21 21:35

Kort fråga om att gå från 1.1.4 Pwnage - 2.0 Pwnage.

(Jag har försökt läsa igenom denna tråd + andra men tycker mig bara ha hittat lösa svar)

Dev-Team publicerade detta med 2.0 release:

"Update 5: If DFU restores are giving you trouble, another route to pwned 2.0 for 1G owners is to use our first pwnage at 1.1.4. Once you are pwned there, you can do a normal recovery-mode restore to your custom 2.0 ipsw. BTW the iPhone does *not* need to be pre-pwned to be able to DFU-restore into a pwned ipsw — it needs to be pre-pwned only for normal recovery-mode restores of custom ipsw’s."

Om jag förstår detta korrekt så ska det räcka med att jag alt-klickar på Restore i iTunes & kör med min Pwnage 2.0 firmware eftersom jag redan har 1.1.4 pwnage fungerande. Alltså INTE sätta iPhone i DFU Restore-läge.

Stämmer detta eller är jag helt fel ute & kommer bli tvungen att köra DFU restore precis som alla andra som inte redan har kört Pwnage tidigare?

/Erik

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 21:37
Ursprungligen av spiggie:

Kort fråga om att gå från 1.1.4 Pwnage - 2.0 Pwnage.

(Jag har försökt läsa igenom denna tråd + andra men tycker mig bara ha hittat lösa svar)

Dev-Team publicerade detta med 2.0 release:

"Update 5: If DFU restores are giving you trouble, another route to pwned 2.0 for 1G owners is to use our first pwnage at 1.1.4. Once you are pwned there, you can do a normal recovery-mode restore to your custom 2.0 ipsw. BTW the iPhone does *not* need to be pre-pwned to be able to DFU-restore into a pwned ipsw — it needs to be pre-pwned only for normal recovery-mode restores of custom ipsw’s."

Om jag förstår detta korrekt så ska det räcka med att jag alt-klickar på Restore i iTunes & kör med min Pwnage 2.0 firmware eftersom jag redan har 1.1.4 pwnage fungerande. Alltså inte sätta iPhone i DFU Restore-läge.

Stämmer detta eller är jag helt fel ute & kommer bli tvungen att köra DFU restore precis som alla andra som inte redan har kört Pwnage tidigare.

/Erik

Det stämmer bra.
Jag satte inte min telefon i DFU mode och jag hade en Pwnad (dock med Ziphone) telefon med 1.1.1 och det fungerade utmärkt.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-07-21 21:39
Ursprungligen av kainen:

Det stämmer bra.
Jag satte inte min telefon i DFU mode och jag hade en Pwnad (dock med Ziphone) telefon med 1.1.1 och det fungerade utmärkt.

Trevligt, tack för ditt svar. Och det låter på dig som om allting fungerade till 100%?

Körde du Pwnage 2.0 eller 2.0.1 och simple eller expert mode?

/Erik

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 21:44
Ursprungligen av spiggie:

Trevligt, tack för ditt svar. Och det låter på dig som om allting fungerade till 100%?

Körde du Pwnage 2.0 eller 2.0.1 och simple eller expert mode?

/Erik

Jepp allting som hade med uppdateringen fungerade till 100%, sen hade jag lite problem med app store men det va för jag glömde "Authenticate"? Verifiera eller nått liknande min dator mot iTunes store.

Körde Pwnage 2.0 expert mode efter denna guide:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Mac) [Updated]
Förutom DFU mode då, det hoppade jag över (Förtydling, inget recovery läge över huvud taget, bara kopplade in den i dockan och körde)

Bevaka tråden