Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 17:11
Ursprungligen av kia2:

Hade samma problem. Återställde till 2.0 och körde från början. Fungerade fint.

Jag testade också detta, men fick felmeddelande 1601. Tog mig ur DFU genom att hålla inne home+power ca 20 sek. Så nu avvaktar jag på 1.1.4 ett tag till..

fan vad dåligt det går!

Nu har jag gjort som det ska göras men när jag är klar med återstälning i itunes så när det startar upp så är det bara bild på USB-kabel+Pil+itunes logga. å jag kommer inte in i DFU, Recovery Mode eller Normal Mode. Det enda jag kan göra nu är att återställa den i itunes å då kommer den instalera senaste programvaran. men kommer jag kunna låsa upp den då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:36
Ursprungligen av play_bass:

Nu har jag gjort som det ska göras men när jag är klar med återstälning i itunes så när det startar upp så är det bara bild på USB-kabel+Pil+itunes logga. å jag kommer inte in i DFU, Recovery Mode eller Normal Mode. Det enda jag kan göra nu är att återställa den i itunes å då kommer den instalera senaste programvaran. men kommer jag kunna låsa upp den då?

Du lyckades inte ta dig in i DFU mode. Återställ med senaste programvaran och börja om från början. Se till att följa instruktionerna för att komma in i DFU noga.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 14:48

Det var för övrigt samma ruta som Aldrin (posten över mig) jag fick. Ett tips Aldrin - gör inte som jag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 15:03
Ursprungligen av wckd:

Det var för övrigt samma ruta som Aldrin (posten över mig) jag fick. Ett tips Aldrin - gör inte som jag.

Tack! Skall inte göra det.

HAHA. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, eller hur mina vänner? Det är som gjort att ni skall misslyckas när ni håller på och trixxa och haxxa - lyckat!

Skål på den.

Ursprungligen av ratorinak1:

HAHA. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, eller hur mina vänner? Det är som gjort att ni skall misslyckas när ni håller på och trixxa och haxxa - lyckat!

Skål på den.

Om du skiter dig i näven så slipper du köpa lunch min vän.

Ursprungligen av Goflorp:

Om du skiter dig i näven så slipper du köpa lunch min vän.

Haha, underbart! Den där kommentaren kommer jag spara och använda vid väl valda tillfällen

Jag körde dels på att:

1) Skapa ett directory inne i Användare/Bibliotek/iTunes/"Directory Services" elelr nåt sånt.

2) Sätta luren i DFU-läge.

3) Error 6. Jag fick göra recovery med 1.1.2 i iTunes....SEN gick det bra.

Det tog tid och var nervöst. TÄNK när du gör det hela, klicka på "Logg"-rutan så ser du lite mer vad som händer.

När den väl startade om så stod den en bra stund och bytte bootloader och baseband....

Är det helt omöjligt att få appstore till sin 2G iphone utan att uppdatera till 2.0. Låter ju inge roligt att telefonen ska bli segare i typ allt efter en uppdatering. Då ska ju saker bli bättre. Vill ju åt remote dock

Ursprungligen av jonmannen:

Är det helt omöjligt att få appstore till sin 2G iphone utan att uppdatera till 2.0. Låter ju inge roligt att telefonen ska bli segare i typ allt efter en uppdatering. Då ska ju saker bli bättre. Vill ju åt remote dock

Ledsen, men tyvärr måste du klättra högst upp på firmwaresstegen för att få appstore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 15:20

Alla instruktioner som jag sett hittills är för iPhone 2G. Är det någon som lyckats jailbreaka iPhone 3G än? Vilka instruktioner använde ni då?

Ursprungligen av kia2:

Alla instruktioner som jag sett hittills är för iPhone 2G. Är det någon som lyckats jailbreaka iPhone 3G än? Vilka instruktioner använde ni då?

Jag gjorde efter iClarifieds guide, det funkade inte för guiden var gjord för iPhone 2G märkte jag då jag inte längre fick kontakt med Telia.

Gjorde istället en enkel ipws med Pawnage 2. Alltså enklast möjliga, bara klicka framåt med iPhone1,2_2.0_5A347 och sen DFU och restore i iTunes.

Funkade bra. Pawnage verkar fatta att man inte är ute efter att mecka med bootloader och sånt.

i iTunes gjorde jag efteråt en full restore (konstigt att det heter samma sak) från backup och alla inställningar, program jag köpt och annat fördes över. Ganska smidigt, men jag skulle ändå inte rekommendera det till nån som inte är beredd på prpblem. (Vilket jag vet att du Kia klarar av bra... Ser fram emot dina ordlistor för 2.0).

Nu ser jag mest av allt fram emot för 2.0:
Summerboard
Att nån gör ett program som gör att man kan dela telefonens uppkoplling till datorn
Swirly MMS eller annat MMS program

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 15:54
Ursprungligen av svantet:

Jag gjorde efter iClarifieds guide, det funkade inte för guiden var gjord för iPhone 2G märkte jag då jag inte längre fick kontakt med Telia.

Gjorde istället en enkel ipws med Pawnage 2. Alltså enklast möjliga, bara klicka framåt med iPhone1,2_2.0_5A347 och sen DFU och restore i iTunes.

Funkade bra. Pawnage verkar fatta att man inte är ute efter att mecka med bootloader och sånt.

i iTunes gjorde jag efteråt en full restore (konstigt att det heter samma sak) från backup och alla inställningar, program jag köpt och annat fördes över. Ganska smidigt, men jag skulle ändå inte rekommendera det till nån som inte är beredd på prpblem. (Vilket jag vet att du Kia klarar av bra... Ser fram emot dina ordlistor för 2.0).

Nu ser jag mest av allt fram emot för 2.0:
Summerboard
Att nån gör ett program som gör att man kan dela telefonens uppkoplling till datorn
Swirly MMS eller annat MMS program

Antar att du valde bort "Activate the phone" under "General" i PwnageTool?

Ursprungligen av kia2:

Antar att du valde bort "Activate the phone" under "General" i PwnageTool?

Den rutan ser man inte ens om man kör Simple mode... Det enda val jag gjorde var när den frågade om jag hade en Legit Carrier= JA eftersom jag kör Telia ska jag inte messa med sånt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 15:20

Jag ställde aldrig telefonen i DFU utan uppdaterade bara, funkade lika bra.

Ursprungligen av kainen:

Jag ställde aldrig telefonen i DFU utan uppdaterade bara, funkade lika bra.

Då hade du redan en jailbrakad telefon, eller?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 15:46
Ursprungligen av svantet:

Då hade du redan en jailbrakad telefon, eller?

En Generation 1 med 1.1.1 firmware som var jailbreakad och upplåst.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-20 15:53

Kempe - tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 16:05

Nu finns det en ny guide för oss med iPhone 3G:
Pwnage 2.0 Guide 3G - ModMyiFone - Wiki

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-07-20 16:15

Hur är det om man har en 1.1.3 och vill uppgradera den till 2.0 i Vista? Fungerar det lika bra att bara gå efter nån av dessa guider då, eller måste jag först uppgradera den till 1.1.4 och sen 2.0?

Pwnage option for Windows Users - iPhone News & Review

iPhone4World

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 16:34

Trådens dummaste fråga kanske men den här uppdateringen gör den att man kan låsa upp sin första generations telefon så man kan ringa med vilken operatör man vill? Läste i en anna tråd här på 99 att så inte var fallet och blev osäker.

Tillägg: Klart det måste funka. Annars skulle ju inte folk ha gjort det här. Sorry.

Senast redigerat 2008-07-20 17:37

ni alla som har gjort detta..vilken guide körde ni?? har hittat tre st. De skiljer sig lite... ex. ska man köra simple mode eller expert? osv... hitta dels en på macgeekblog.com, en på iclarified och en på modmyiphone...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-20 16:39

iclarified funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:15

Återställde du till orginal 2.0 och fick felmeddelande? Det borde vara omöjligt att få ett felmeddelande om man återställer till Apples orginalfil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:16

För de som får felmeddelande 1601 kan jag annars tipsa om att ni inte kommit in i riktiga DFU-mode. Det är därför det inte fungerar.

ok har du gjort det på pc eller mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:41
Ursprungligen av play_bass:

ok har du gjort det på pc eller mac?

jag gjorde det på mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 17:41

Ni som Pwnat och har iPhone 3G med Telia-abonnemang. Lyckas ni ringa från er telefon? Jag körde guiden och allting fungerar finfint, utom den lilla lilla detaljen att jag inte kan ringa. Kan det vara så att telefonen måste aktiveras först? Itunes säger ingenting om detta.

Jag observerade även att jag fick aldrig upp meddelandet om "Det finns en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på din iPhone. Vill du hämta den nu?". Hur gör man för att få denna uppdatering?

Ok, och du kan inte ringa med den nu? det käns lite som att man skulle vänta några dar innan man började med det här men det är ju lite sent nu.....

Bevaka tråden