Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa knappar har slutat fungera i min iphone...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-07-13 19:01

Helt plötsligt så har bottenraden på touchscreenen slutat att fungera, vilket gör att man inte kan använda tex mellanslagstangenten när man skriver sms. Men det verkar inte vara ett hårdvarufel för är man inne tex i "telefonläget" så kan man klicka på "senaste", "knappsats" osv.

Har testat att återställa telefonen samt uppgradera den från 1.1.3 till 1.1.4 men inget hjälper. Har någon annan haft detta problemet?

Jag har en 8gb iphone. Inte 3G-varianten.

Denna personen har haft samma problem som det verkar...

iPhone Keypad not working!!! - Mac Forums

För mig uppstod samma problem när jag tappade min i betong golv.
Fungerar nedre delen lite då och då eller aldrig?

Lycka till/ Filip

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-21 01:14
Ursprungligen av wilhelmsson:

För mig uppstod samma problem när jag tappade min i betong golv.
Fungerar nedre delen lite då och då eller aldrig?

Lycka till/ Filip

Läs hans inlägg igen, han kan trycka på "Senaste" osv. när han är inne i telefonläget, vilket innebär att nedre delen av displayen då fungerar.

Verkar som att han - lyckligtvis - inte fått problemet som vissa drabbades av där nedre skärmdelen helt dog. Detta är ju rimligtvis ett mjukvaruproblem då displayen bevisligen fungerar korrekt.

Har du haft ett modifierat tangentbord inlagt? Om inte kan du ju alltid prova att lägga in ett sådant, t.ex. ett där du får äåö. Det kanske fungerar, men det är bara ett långsökt förslag. Har ingen aning om vad det kan bero på men det är ett desperat drag jag hade provat.

Har inte hållt i en iphone på 8 månader. Så jag frågade för att vara säker!!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-11-19 12:16

Någon som löst problemet? Jag tappade min i asvalten igår, och nu är det samma med min.

Lämnade in telefonen på mumien, ett misstag.. De gjorde sönder hela telefonen medan de skulle sätta in en ny skärm.. Har du inte garanti hos telia så är dvddirect att rekommendera. De har bra support och hjälpte min bror med sin iphone med hans mjukvara och skärm. Lycka till

1
Bevaka tråden