Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att synka endast några avsnitt från en podcast?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har både en iPod och en iPhone som jag synkar med samma iTunes, och det går bra bortsett från en sak, nämligen podcastavsnitt.

Kan man välja till/från synkronisering av enstaka avsnitt av en podcast? Jag kan bara hitta att man synkar hela podcasten eller inget alls.

Problemet är att jag och min sambo lyssnar på samma podcasts, men i helt olika takt, och jag skulle vilja ta bort alla de som jag redan lyssnat på för att frigöra lite utrymme på iPhonen, men om jag tar bort dem i iTunes försvinner de ju i båda enheterna.

Alla tricks är välkomna!

Bump!

Jag har redan lyssnat på ett avsnitt av Sommar i P1, nu vill min fru lyssna på samma avsnitt.

Jag försökte att dra över det till min iPhone, och att högerklicka.

Det som funkar är förstås att markera avsnittet som nytt, och sedan synka. Men det känns lite omacigt.

/Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 13:20

Du har ju lösningen där, markera avsnittet som ospelat och synka sedan "senaste 5-10 ospelade" eller vad det nu heter. Jag förstår inte vad som är omacigt med det?

Det är en OK lösning, men riktigt macigt hade det varit om jag bara hade kunnat dra avsnittet från iTunes till min iPhone.

/M

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-17 16:22
Ursprungligen av Husaby:

Det är en OK lösning, men riktigt macigt hade det varit om jag bara hade kunnat dra avsnittet från iTunes till min iPhone.

/M

Ta hem varje avsnitt manuellt. Dvs slå inte på alla avsnitt i iTunes och ladda inte hem dem automatiskt. Jag tar hem de avsnitt jag vill lyssna på, för över dem till min enhet, lyssnar och raderar sedan. Huruvida det är "mac:igt" tillräckligt eller inte vet jag inte - men det fungerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 16:33
Ursprungligen av Husaby:

Det är en OK lösning, men riktigt macigt hade det varit om jag bara hade kunnat dra avsnittet från iTunes till min iPhone.

/M

Jag kan hålla med dig om att det är lite stört att man inte kan dra låtar/podcaster/filmer till iPhonen, men man får väl acceptera det och arbeta med systemet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 19:48

Kan du inte bara göra en ny spellista med de avsnitt du vill synka? Sedan synkar du spellistan till din iPhone.

1
Bevaka tråden