Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äter MBP dvd-brännare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-14 22:27

Jag har bytt dvd-brännare på min MBP (1 generation bakåt) 2 gånger inom 1 år. Nu verkar det som om den 3e spelaren har falerat (spottar ut skivor som jag ger den). Är det här vanligt eller har jag haft enorm otur? Behandlar inte datorn våldsamt, sällan jag använder brännaren/spelaren. Funderar på att köpa en extern brännare istället - inte så sugen på att pynta 1500:- för en ny som går sönder inom en snar framtid...

jag har också en mbp. Har jag en fungerande dvdläsare? nej en dag ville den bara behålla en av mina skivor. Som tur var det en bränd skiva.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-15 00:35

Min brännare gick sönder (läsaren funkade) efter två månader. Tre dagar på service och problemet var därmed borta. Har för mig att det inte var ett helt ovanligt fel...men så många gånger? Tveksamt :S

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-16 18:53

Min mbp har också börjat ge vika ...ska lämna in den nu i veckan pga att dvd-brännaren inte fungerar som den ska

En brännare i MacBook som inte bränner svarta CD skivor, (RazorSound och LP CDR).

Den var även kinkig med en silvrig RW skiva.

Datorn är 14 dagar gammal, verkar vara många som har problem med apples brännare. Kanske är detta priset av att datorerna nu blir billigare och billigare att köpa? Kvaliten är också sämre och sämre.

//K

Har inte haft något problem med någon av mina 3 MBP's. Tänkte bara fungera som motvikt till de andra i tråden!

1
Bevaka tråden