Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver man göra något innan man börjar surfa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-13 10:51

Behöver man på något vis "tala" om för mobilen att man har fastpris data-avtal eller är det bundet automatiskt till mobilnumret????

Jag har gamla 2G, men frågar åt min 17-åriga kusin. Inte lätt för en "newbie" som han att lära sig iphone utan någon som helst info....

Måste man först registrera mobilen på itunes eller nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 10:53

Det är bundet till abonnemanget så det är bara att börja surfa. Innan man börjar använda telefonen så måste man dock koppla in den till datorn för att aktivera den i iTunes.

  • Medlem
  • 2008-07-13 10:55

Tack för svar!
Vi har "aktiverat" den på min brorsas PC (jag har inte itunes 7.7,,, då jag har gammal iphone), så han kan ringa och så, men funderade bara så han inte får värsta räkningen sen...

Tack återigen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 11:06
Ursprungligen av kosse:

Tack för svar!
Vi har "aktiverat" den på min brorsas PC (jag har inte itunes 7.7,,, då jag har gammal iphone), så han kan ringa och så, men funderade bara så han inte får värsta räkningen sen...

Tack återigen...

Den gamla iPhonen fungerar med iTunes 7.7 också. Man ska bara inte låta iTunes installera firmware 2.0 på din hackade iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-07-13 16:00

Aha, då kan jag uppdatera då.
iTunes alltså...

1
Bevaka tråden