Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktiverings-processen offline/överbelastad

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ge inte upp!
Nu fungerade det för mig gott folk!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-11 18:51

Ska fortsätta försöka. Så jävla tradigt är detta....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 19:00

nu aktiverades telefonen yeeaj!
måste dock ansluta till itunes store igen för att synka musik etc.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 19:05
Ursprungligen av marcus.j:

nu aktiverades telefonen yeeaj!
måste dock ansluta till itunes store igen för att synka musik etc.

F12 nästa Söndag

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 19:06

jag vet.. bor i jönköping dock, blir nog inget

(sorry ot)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 19:17

fan ska man bara låta den sitta i eller ska man dra in och ut usb:n?

Ursprungligen av oskis:

fan ska man bara låta den sitta i eller ska man dra in och ut usb:n?

Den laddar ju under tiden.....men det gör ju annars ingen nytta att den sitter i!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 19:09

Vad står det för er? Jag har just uppdaterat min gamla iphone men jag får hela tiden "network connection timed out" när jag ska aktivera. Sjuuuukt störande =(

Mitt iTunes säger "nätverksanslutningen kopplades ner pga tidsgräns...". Är det samma som övriga icke Mac ägare får?

Jag får oxå den, men jag har mac

Någon som kan sms'a lite tålamod till mig?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 19:21

nu gick allt för mig.

jag bläddrade mellan låtlistorna och iphone som enhet för att slippa dra ut och in usb..
ett tips..

Ursprungligen av marcus.j:

nu gick allt för mig.

jag bläddrade mellan låtlistorna och iphone som enhet för att slippa dra ut och in usb..
ett tips..

Bra idé!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 19:28

okej tack ska ge det ett försök.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 19:30

Några andra tips?
har suttit i 30 min och försökt men den vägrar

Någon som lyckats de senaste minuterna? Hållit på i 40 min nu!!

Ursprungligen av jamais:

Någon som lyckats de senaste minuterna? Hållit på i 40 min nu!!

Ställer samma fråga!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-11 19:41

Man har väntat utanför Telia i Täby Centrum för att få en iPhone sedan i morse. Sen när man kommer hem så funkar det inte att aktivera den . Då sticker man ut och springer sista milen på Lidingöloppet. Sen när man kommer hem så går det fortfarande inte . Surt! Så ni som har problem med aktiveringen ska veta att ni inte är ensamma, utan de finns fler som håller med er om att detta inte borde ske och som håller er sällskap på långt avstånd så att säga. Hoppas det löser sig för er!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 20:11

man kan inte ha satt sim kortet fel va?

Du kan bara klicka över på valfri sak i itunes sen över på iphone loggan igen så börja den ladda!
Pratade nyss med telia supporten och dom hade fått höra av apple att de skulle ha legat uppe vi 5, nu vet dom inte mer. Så alla får sitta o vänta som på julafton!

jag får meddelandet

vi kunde inte utföra din itunes store-begäran.
Nätverksanslutningen nollställdes.
kontrollera att du är ansluten till nätverket och försök igen

Du Marcus.J, fick du till det med att ladda utan att slippa dra ut och sätta in eller fick du till aktiveringen? bara så man vet om de är värt att klicka

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-11 19:41

Har nog suttit och hållt på i en och en halv timme nu. Ingen tur. Till och med fått dubbla felmeddelanden vid flera tillfällen. Hur jävla svårt ska det vara att skaffa stabila servrar så att alla som vill kan aktivera sina telefoner..?

Bedrövligt av Apple. Förhoppningsvis lär de sig en läxa av detta. Tur att jag inte tänkte packa upp min föränns på Måndag då min portering är genomförd.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-11 19:51

Är jag den enda som försökt i snart 5 timmar?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 20:13
Ursprungligen av shamash:

Är jag den enda som försökt i snart 5 timmar?!

Nä!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 20:18

nu, ungefär en kvart efter att jag fick sms'et så lyckades jag komma in på aktiveringen också.. hoppas ni andra kommer in och kan börja leka:cool:

  • Medlem
  • 2008-07-11 20:18
Ursprungligen av shamash:

Är jag den enda som försökt i snart 5 timmar?!

Nix, varför la jag inte ner och gick och tog den där ölen... så jävla tröstlöst... hatar snart allt som har med telefonen att göra...

Har fått det där -4 felet i fejjan så många gånger nu att jag snart kommer att ha mardrömmar om det.

Oj vad skumt. Jag blev tvungen att testa när jag läste den här diskussionen. Det funkade för mig på andra försöket. Lucky me.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 19:55

suttit sen kl 16. innan dess väntade jag hela dan för att kunna uppgradera... skulle ha väntat... segt att va telefon lös i 4 timmar och man ska ut på krogen =(

Bevaka tråden