Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska du köa utanför butikerna när iPhone 3G lanseras?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att det var så många som satt i Gbg trodde jag aldrig! Men men! Man upphör aldrig att förvånas

Sitter här och kollar på länken som uppgetts tidigare och kollar hur Telia-personal springer omkring och ger korv med bröd till de som väntar i regnet i Göteborg.
Rätt lång kö. Ska dom verkligen sitta där i 2 tim 20 min till ? Bra länk som uppdateras hela tiden.

iPhone 3G Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 21:53

Jag fattar inte hur man kan sätta sig och köa! Men det är kul att titta på alla uttråkade miner på Telias livesändning.

156 personer i kö i Göteborg! Det är sanslöst!

Vem kunde ens ana något i närheten av detta för 10 år sedan?
Jösses vad Apple har blivit stora.

När man ser vilken hype de är ångrar man allt lite att man inte gick dit
Hoppas det finns några kvar imorrn!

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 ! Fredag 11/7 och iPhone-time !:p

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-07-10 23:58

I holland sänder man Live från Rotterdam
iPhone - De Apple iPhone bij T-Mobile

...jag tror att Telias sida krachar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:04

Inte lätt att komma in på sidan i alla fall.
Borde man ju ha gissat!

...nej du...där var det stopp märkte jag nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:09

Hehe... Antiklimax?

Ursprungligen av d-boy:

Hehe... Antiklimax?

...nej som tur är inget antiklimax för min del...kanske kommer i morgon dock då jag tänkte köpa den i lokal butik

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-07-11 00:15
Ursprungligen av d-boy:

Hehe... Antiklimax?

JA.
Bättre att se den Holländska Live sändningen och intervjuv med den första köparen och på lådan står den Nr 1.
Undrar om de har samma jippo i Sverige?
Han fick frågan om han stått i kö förr för en produkt, Nej aldrig.

Telia i ett nötskal. Driftsäkerheten = 0. Känns verkligen inte som att jag vill binda mig i 18 månader till ett företag som gång på gång överträffar sig i haverier och avbrott.

/M

Jag stod utanför Optus butiken vid Elizabeth Street / Collins Street nyss. Minst 50 personer i kö fortfarande (klockan är 09.00 här) med gula toppluvor. Optus gav ut gula toppluvor till alla som valde att köa imorse för det var bara runt 5 grader varmt (kallt).

Ursprungligen av Björnström:

Jag stod utanför Optus butiken vid Elizabeth Street / Collins Street nyss. Minst 50 personer i kö fortfarande (klockan är 09.00 här) med gula toppluvor. Optus gav ut gula toppluvor till alla som valde att köa imorse för det var bara runt 5 grader varmt (kallt).

Kön var nu cirka 70 personer (!) och alla 16GB var slut redan. Blev ingen iPhone under min lunch

Jag kom precis hem från Kungsgatan här i Stockholm (04.30), det var mellan 300-400 personer i kö där, och stämningen var häftig.

Dom har fortfarande öppet, dom sista kunderna borde ha hjälp snart, folk blev arga när dom skulle stänga helt plötsligt klockan tre, så dom sålde slut på lagret istället, mycket bra jobbat av Telia!!

Jag är nöjd med min iPhone 16GB Tack Telia och Apple.

Det följde även med en cool t-shirt där det står "Jag har den".

Jag var också på Kungsgatan i Stockholm. Tyvärr tycker jag att Telia var helt värdelösa.
Först trodde jag att jag råkade ut för en tomte till säljare, men en kompis som handlade samtidigt av en annan träffade en lika förvirrad och okunnig person.

Inte tillräckligt med telefoner, de klarade de inte av att aktivera dem utan det gör de någon gång under morgondagen och det gick inte att köpa ett guldnummer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 08:35
Ursprungligen av thevil:

Jag var också på Kungsgatan i Stockholm. Tyvärr tycker jag att Telia var helt värdelösa.
Först trodde jag att jag råkade ut för en tomte till säljare, men en kompis som handlade samtidigt av en annan träffade en lika förvirrad och okunnig person.

Inte tillräckligt med telefoner, de klarade de inte av att aktivera dem utan det gör de någon gång under morgondagen och det gick inte att köpa ett guldnummer.

Jag var också på Kungsgatan och fick tag på en 16GB, var på ca plats 60.
Mitt lilla besök i butiken tog bara 45minuter(!). Jag skulle ha ett enkelt nytt abonnemang.
Säljare var typ en sommarjobbare... suck.. polaren som köade med mig fick vänta typ i 30min
på mig. Sen crashade deras system tholbox mitt under rusningen så det var bara att ta fram
papper o penna.... som tur var så började systemet fungera igen under min väntetid så jag
kunde tuta å köra med min mobil direkt när jag kom hem.

Det kunde ha gått lite snabbare, de kunde ju satt upp temporära säljstationer eller vad som helst... men men.. efter 8h väntande så blev det ju en iphone som jag är riktigt nöjd med hittills.

Hade en upplåst första generationen tidigare, Appstore är grymt + 3G...
// Johan

Sade Telia något om hur man ska ladda den första gången eller något sådant, eller är det bara till att köra direkt?

Ursprungligen av henkebarn:

Sade Telia något om hur man ska ladda den första gången eller något sådant, eller är det bara till att köra direkt?

Dom flesta började använda dom på en gång eftersom Telia packade upp dom åt en, så någon första laddning behövs nog inte.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-11 07:23

Jag gick förbi telias butik i Skövde vid 7-snåret nu på morgonen. 5 tappra killar köade. Står själv över då jag jobbat hela natten. Hoppas hypen inte nått Skövde så att jag kan köpa mig en lur på eftermiddagen.

Någon som vet om alla telefoner tog slut vid Kungsgatan i Stockholm?

Ursprungligen av adamsen87:

Någon som vet om alla telefoner tog slut vid Kungsgatan i Stockholm?

När jag gick så var det typ 50-60 pers kvar i kö, och dom hade ett hundratal lurar kvar sa dom.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-11 08:40

Här i Övik är förutsättningarna de sämsta för att köa till en iPhone...har spöregnat hela morgonen! Nåväl, nu ska jag sätta mig på cykeln och bege mig mot Telia-butiken!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 09:20

25 st i kön nu i vällingby det börjar närma sig nu:D

Ursprungligen av ekaan:

25 st i kön nu i vällingby det börjar närma sig nu:D

Oj! Bilder, bilder! Jag kommer ju från Vällingby

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 09:36

undrar hur det är i Kista...

Bevaka tråden