Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm ca 20% mörkare efter 10.5.4-uppdatering

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter den senaste software update 10.5.4 så har min imac fastnat i nått läge då den är cirka 20% mörkare.. Jag är helt säker på att det är ett mjukvaruproblem för i boot camp / windows är det normalt. Även direkt efter sleep så är skärmen ljus och fin i kanske 10 sekunder. Sen hoppar den tillbaka till 20% mörkare, en gång så stannade den och var ljus fast det försvann efter nästa sleep..

Brightness är på 100% i displays osv, har googlat som en gnu men hittar inget svar..

Någon som vet hur jag kan fixa detta?
Det är en förra generationens vit c2d imac.

Tack.

Kolla om uppdateringen ställt till något med skärmprofilen.
Testa även att skapa en ny profil med kalibreringsverktyget (i bildskärm/färg/kalibrera)

mvh

Tråkigt nog har jag redan provat det flera gånger.. Det är ett så underligt problem hm..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-08 14:34

Strömspararläget? Kolla det.

Jag trodde felet låg där för precis som innan sleep så brukar skärmen bli lite mörkare. Det känns som den har fastnat i det läget av någon anledning.. ? Kan man på något vis få alla inställningar i osx att bli reset? Eller vet ni om jag kan ladda hem senaste uppdateringen och köra över den gamla? Gissar på att den inte vill det dock.

Ursprungligen av Kristofer Gustafsson:

Kan man på något vis få alla inställningar i osx att bli reset?

Här finns lite saker att prova: Resetting your Mac's PRAM and NVRAM

Ursprungligen av Kristofer Gustafsson:

Eller vet ni om jag kan ladda hem senaste uppdateringen och köra över den gamla? Gissar på att den inte vill det dock.

Apple - Support - Downloads - Mac OS X 10.5.4 Combo Update

Jag har provat båda nu.. Fortfarande samma problem.. Har endå funderat på att köra in osx igen för jag känner att det kan behövas städa lite. Om det inte skulle funka så får jag helt enkelt vänja mig.

Tack för alla svar!

1
Bevaka tråden