Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man få tag på en gammal Mac-mus?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra generationens macmöss var genomskinliga och sjukt snygga. Sen kom mighty mouse.

Om man vill ha tag på en sån mus av den äldre generationen, vart vänder man sig då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 13:03

TheFlipp,

Jag har en dylik till salu…tillsammans med ett tangentbord & tillhörande PowerMac G4

Intresserad…!?

- Torkel

Ursprungligen av TheFlipp:

Förra generationens macmöss var genomskinliga och sjukt snygga. Sen kom mighty mouse.

Hehe, gillar du inte de nya?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 20:25

jag har en gammal lila "puck" annars

Botaniska trädgården i Göteborg har en shop...

Banne mig om inte deras system är baserat på Mac och musen är en.... genomskinlig USB...!

Du vet väl att det stod i dokumentationen att "Den tål en elefant som trampar på den" och längst ner i finstilt står det "Apple rekommenderar eller uppmuntrar på inget sätt att elefanter skall uppehålla sig i datormiljöer"

Sjukt kul.

  • Medlem
  • 2008-07-05 14:14

Kapar tråden lite.

Nån som vet hur man öppnar en sån där genomskinlig mus utan att ta sönder den? Jag har en som krånglar lite och funderar på att öppna den och se om man ser nåt.

Dessutom, vad innebär -, 0 och + på undersidan? Det är markeringar som man kan vrida fram med "hjulet" runt optiken.

Ursprungligen av Giggs:

Kapar tråden lite.
Dessutom, vad innebär -, 0 och + på undersidan? Det är markeringar som man kan vrida fram med "hjulet" runt optiken.

Öppna - stäng ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-05 18:39

Har för mig att det ska reglera hårdheten i klicket, men jag märker personligen ingen större skillnad.

Har också en puckmus liggande om någon är intresserad...
Vill du ha en vit eller svart en-knappars, sätt ut en annons. Många la ju dem i byrålådan de första de gjorde och köpte en två-knapparsmus av annat fabrikat.

Möss

Har en hel del:
Apple ADB fyrkantig Mus
Apple ADB lite rundare Mus
En del andra ADB Möss & Trackball

Tror även jag har någon MacPlus Mus

Apple Puck USB Mus
Apple Pro USB Genomskinlig / Svart

Även Tangentbord

Anders 070 552 78 32 sthlm

Gissar att denna så omtalade genomskinliga inte finns som trådlös va?

Den svarta genomskinliga är såååå snygg!

Ursprungligen av TheFlipp:

Om man vill ha tag på en sån mus av den äldre generationen, vart vänder man sig då?

Sätt ut en annons här på 99.se och hoppas på natt. Jag gillar inte Mighty Mouse håller hårt i en två gamla Pro-möss; en utan och med sladd.

Ursprungligen av TheFlipp:

Gissar att denna så omtalade genomskinliga inte finns som trådlös va?

Nej, den är inte genomskinlig utan mjölkvit.

/c

1
Bevaka tråden