Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike+iPod utan iPod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nike verkar koppla sig förbi ipoden med sin nya "Sportband" som är ett armband med en liten USB-mojäng i.
Så som jag fattat det ska den ersätta ipoden och nike+-mottagaren i den och vara ett alternativ för oss som gillar konceptet med nike+ men som inte lyssnar på musik medan vi springer. Eller för dem som har nån annan spelare än ipod nano.

Frågan är om uppkopplingen kommer att ske via itunes även för denna pryl eller om nike kör på något eget.

http://forums.thescene.com.au/blogs/technoob/archive/2008/03/15/nike-s-sportband-ready-for-april-launch.aspx
och några andra säger "april launch". Jag hittar dock inget på nike.com, men i senaste Runners World (den amerikanska) som kom häromdagen så är baksidesannonsen för just denna produkt.

Nu är "Nike Sportband" lanserad på riktigt och den kommer att börja levereras i slutet av månaden. Den verkar i princip vara ett armband med en löstagbar usb-sticka som ersätter ipoden i nike+konceptet.
Målgrupperna är t ex dessa:
- de som vill få in sin träningsstatistik i nike+-systemet men som har en annan spelare än en nano
- de som ändå inte lyssnar på musik medan de springer
- de som springer i de lopp i usa som börjat följa den regel som det amerikanska friidrottsförbundet införde nyligen som förbjuder användandet av musikspelare under tävlingar

Priset är satt till 59 dollar, dvs ungefär dubbelt så mycket som nano-påhänget.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-10 23:04

Ska du skaffa en sådan så återkom gärna med feedback!

Eftersom jag precis fått ett nytt kit till nanon på garantin (batteriet tog slut) så är det nog inte aktuellt för min del på ett tag, trots att jag inte lyssnar på musik medan jag springer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 20:37

Har precis köpt ett Nike+ SportBand, som jag nu laddar i usb-porten.

Man får ladda ner ett litet program som sköter synkningen till Nike. (iTunes är inte inblandat). När man stoppar in usb-delen i datorn så startar detta program direkt.

Man väljer km/miles, vikt etc. på motsvarandet sätt som man gör om man har iPod Nano-kitet.

Återkommer med rapport om funktionen.

Fan, köpt ett sportband men applikationen startar inte. Hur skall jag bete mig?

Var har ni köpt era SportBand, verkar vara en intressant pryl det där.

Edit:
Hittade den på Löplabbet.

En fråga för er som köpt den, det är alltså ingen MP3-spelare detta, utan bara träningsstatistiken?

Bara träningsstatistiken, helt korrekt. Men skiten verkar inte funka!

Ok, synd det.
Hade varit skönt med en stryktålig MP3-spelare + deras Nike+-tjänster.

  • Medlem
  • 2008-07-02 10:49
Ursprungligen av chinobar:

Ok, synd det.
Hade varit skönt med en stryktålig MP3-spelare + deras Nike+-tjänster.

iPod nano kanske?
Har sprungit med iPod nano och Nike Air+ Pegasus skor i tre månader.
Funkar klockrent. Har avverkat Göteborgsvarvet (2:05), inga problem för iPoden trots en massa svett.

Jag körde iPod Nano och ett par Saucony-skor (funkade genom göteborgsvarvet på 1:45) fram tills dess att jag tappade Nanon i en utförsbacke och den skrotade helt. Rekommenderar den lösningen varmt.

Testar nu att köra ett Nike+ SportBand och en iPod Shuffle istället. Blir dels billigare och är dels enligt mig smidigare att löpa med. Fick igång Sportbandet igår efter mycket meck och är väldigt nöjd efter den initiala löprundan.

Kan dock varan för att Sportband inte är bakgrundsbelyst så du ser inte så mycket under själva loppet. Saknar också voice feedback från Nanon. Men det finns för- och nackdelar med allt.

Nya lösningen känns mer stryktålig än den gamla.

Ursprungligen av SwinginStan:

Testar nu att köra ett Nike+ SportBand och en iPod Shuffle istället. Blir dels billigare och är dels enligt mig smidigare att löpa med. Fick igång Sportbandet igår efter mycket meck och är väldigt nöjd efter den initiala löprundan.

Det där låter som en lösning i min smak!

Ursprungligen av SwinginStan:

Testar nu att köra ett Nike+ SportBand och en iPod Shuffle istället. Blir dels billigare och är dels enligt mig smidigare att löpa med. Fick igång Sportbandet igår efter mycket meck och är väldigt nöjd efter den initiala löprundan.

Hade du några problem när du skulle kalibrera SportBand? Jag har själv gjort ett halvdant försök men lyckades inte då. Får nog uppsöka en löparbana och se om det går bättre att göra det där.

1
Bevaka tråden