Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mappar ni exposé-knapparna?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 10:16

Användare av det nya tangentbordet:
Använder ni fn+F11 för att gömma alla fönster och visa skrivbordet?

Personligen använder jag min mus tredjeknapp för visa alla fönster men är inte nöjd medvisa skrivbordetfn+F11; inte heller med programfönsterfn+F10.

Du kan ju kasta om det där ifall du tycker att det är besvärligt att trycka på två knappar för att aktivera Exposé. Kryssa i Använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna under Tangentbord och mus, så slipper du trycka på fn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 11:01

Precis, men då tappar man möjligheterna att höja och sänka ljudet via tangentbordet. Det känns viktigare för mig. Det är ju en avvägning man får göra. Själv hade jag gärna sett att apple gjort det möjligt för mig att ha båda funktionaliteterna.

För att justera ljudet måste du trycka på fn först, det blir således omvänt mot hur det tidigare var. För egen del passar inställningen emellertid bra, då jag använder Exposé betydligt oftare än volymen justeras.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 12:03

Okej. Jag ändrar ljudet ganska ofta, så det blir inte så mycket bättre av det.

Synd att jag redan mappat F13-F15 med quicksilver (starta skärmsläckare, lås skärmen osv), annars skulle de funka väldigt bra. Där behövs ingen fn-knapp.

1
Bevaka tråden