Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook g4 ljudkort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-24 15:58

Tjena!

Jag har nyligen skaffat en begagnad powerbook G4 17" 1,33ghz som jag kör Nuendo på. Allt flyter på bra men enda problemet är att de inbyggda ljudportarna har slutat att fungera, så jag måste köra med ett externt m-audio ljudkort. För att datorn skall vara så bärbar som möjligt skulle jag hellst vilja slippa denna lösning så den skulle vara lättare att ta med sig.

Vet någon av ett ljudkort som går att koppla till expansions porten på datorn? det enda som behövs är in och ut ljud med vanlig 3,5mm plug. Skulle vara schysst med optiskt men det är inte nödvändigt.

"har slutat att fungera" ?

Kan ge mig fan på att det är den lilla omkopplarbiten/kontaktytann som sitter inne i kontakten som hängt sig. Om du sätter i en optisk hane och juckar in och ut ett par ggr kanske den lossnar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-24 19:43

det är värt ett försök!

En kompis gjorde så, han knatade in i en affär och pillade på lite kabel i fem minuter....

Hört att grabbarna i PodCasten The Mac Observers Mac Geek Gab pratat om det en del....

(Vill du veta mera om podcaster och det universumet så hör av dig)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-25 00:15

Detta enkla usb-ljudkort för 99 kr på Teknikmagasinet funkar i en mac: ZAP USB
Finns andra tex på Kjell&Co (ej testat)

Skall finnas vissa pcmcia-kort som funkar med mac, men de är ovanligare och dyrare om du bara behöver enkelt ljud in/ut

1
Bevaka tråden