Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TimeCapsule eller annat?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

TimeCapsule ser ut som en härligt integrerad lösning som verkar vara given för den som behöver en router och backup. Möjligen något dyr men om den funkar så tajt som Apple själva antyder så kan det vara värt den (de) extra femhundringen (femhundringarna).
Men om nu bredbandet delas med en granne som har en trådlösrouter och man skaffar en TimeCapsule... hur håller man trådlös kontakt med bägge samtidigt? Går det?

/mvh David

Vad jag vet så kan du ställa in din apple router till en sk WDS.
Allt bredband går då från din grannes hotspot till din router och sedan in till din dator.

Ursprungligen av snouser:

Vad jag vet så kan du ställa in din apple router till en sk WDS.
Allt bredband går då från din grannes hotspot till din router och sedan in till din dator.

Det låter mycket intressant.

  • Var kan jag lära mig mer om detta?

  • Vad står WDS för?

/mvh David

Skitbra!
Stort Tack!

/David

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-24 14:01

Under förutsättning att grannens router också stödjer WDS. Det är långt ifrån alla på marknaden som gör detta. Dessutom kan man läsa denna manual.

Senast redigerat 2008-06-24 17:59
Ursprungligen av frazze:

Under förutsättning att grannens router och stödjer WDS. Det är långt ifrån alla på marknaden som gör detta.

Åhå.... Den ena representanten för Apple jag snackade med sa att enda sättet att få in internet i TimeCapsule var via ethernet-porten. Den andre (och senare) sa att Time Capsule WDS'ar glatt vidare allt som pratar 802.11 a,b,g eller n. Båda var lika tvärsäkra på sin sak.

Det är väl som vanligt bara å köpa dyr utrustning och hoppas på det bästa å sedan skylla sig själv när det inte funkar.... hmpf

1
Bevaka tråden