Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsproblem i Opera.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har version 9.5 av Opera.

När jag försöker ansluta till photoshop express så frågar en säkerhets "popup" mig om jag vill "sända" eller "avbryta", klickar man på sända ett stort antal gånger så går det igenom. Problemet är att jag måste upprepa detta varje gång jag går in på PSe och det blir obrukbart.

Jag har andra Webbläsare som Safari, Firefox 3 och Internet Explorer 7 där det funkar utan problem. Men hur slår jag av denna säkerhetsspärr?

Tack på förhand!

Inställningar - Avancerat - Säkerhet = Bocka av Aktivera Bedrägeriskydd.
Var det detta?

Jag har prövat med det. Verkar vara något ännu mer avancerat man får göra för att få bort det här

Märkte av samma problem när jag testade. Tror dock knappast att det är ett säkerhetsproblem i Opera, snarare Adobe som inte optimerat sidan för Opera.

Jo. Men jag tycker det dels är tråkigt att man inte kan trycka "jag godkänner sidan" i Opera, sedan är det tråkigt att Adobe inte kan optimera för Opera.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-23 10:02

Opera har betydligt under 1% av användarna - detta inte sagt som ett försvar utan som en förklaring till varför. Sedan kan du väl ställa om Opera så att den "luras" och utger sig för att vara en annan webläsare - Firefox exempelvis.

aja... Opera 10 verkar ju bli något riktigt stort iallafall. Jag hoppas på att de får fler användare då. Just nu får jag köra Safari om jag behöver komma in på något liknande.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-28 10:19
Ursprungligen av Felix.Thalen:

aja... Opera 10 verkar ju bli något riktigt stort iallafall. Jag hoppas på att de får fler användare då. Just nu får jag köra Safari om jag behöver komma in på något liknande.

Det kommer inte att hända (tror jag). Opera har envist valt att hålla fast vid ett koncept som marknaden inte vill ha. Därför har de på bara några år rasat från en tredje plats bland webläsarna till att vara ett program i marginalen.

1
Bevaka tråden