Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook - no input signal.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min macbook har hittills fungerat utmärkt med min externa skärm. Plötsligt vägrar dock skärmen känna av datorn. Jag har gjort flera omstarter och försökt att ändra inställningar för att få någon reaktion. Det här verkar vara ett välkänt problem men än så länge har jag inte hittat någon lösning.

Troligvis har du ställt in din MacBook på att visa det externa skrivbordet med en upplösning som ej stöds av den skärm du anslutit. Gå till systeminställningar och bildskärmar, klicka på samla ihop fönster så ser du vilka upplösningar din externa skärm kan vara inställd på. Välj en lägre upplösning tills du får bild på din externa skärm. Självklart är det bästa att välja den upplösning som för skärmen är optimal, detta kan du oftast läsa om i manual eller på produktinfo på nätet. Lycka till!

Nej, det fungerar inte. Jag har prövat alla upplösningar men det blir fortfarande ingen skillnad. Väldigt frustrerande.

Hej, jag tror att jag har samma typ av problem.

När jag kopplar min macbook (via mini DVI-VGA) till en extern skärm, får jag upp skrivbordet på den externa skärmen när jag viker ihop datorn. So far so good. Men när jag försätter datorn på viloläge - låter skärmsläckaren komma upp, eller stänger av datorn helt - kommer det upp en skylt med texten "Attention, check cable connection". Texten på denna skylt varierar beroende på vilken skärm som jag har inkopplad, men budskapet är detsamma: kablarna är inte i, vilket de i själva verket är.

Mycket störigt, hos återförsljaren till skärmen kunde de inte hjälpa mig vilket betydde att jag fick pengarna tillbaka och i nuläget inte har någon extern skärm. Om någon kan hjälpa till hör av er.

MVH

1
Bevaka tråden