Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4 min extra startup-tid efter 10.5.3-uppdatering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla.
Jag har tidigare skrivit om problem jag haft med min macbook pro här Problem med uppstart på intel MacbookPro - MacWorld Forum - allt om Mac och iPod

Kortfattat har jag problem med uppstart, kernel panic när jag kollar log i systeminformation, datorn vaknar inte efter viloläge och lyser med stadigt ljus.

Jag testade idag att installera om Systemfilerna från min leopardskiva så att jag körde version 10.5.0 och till min stora glädje löste det mitt uppstartsproblem. Jag installerade inga extra språk eftersom jag tidigare fått felmeddelanden berörande språken i skivverktyget. Efter ominstallationen tog det 2 minuter att fullständigt starta upp den i körbart läge. Det löste dock varken kernel panic-problemet eller vilolägesproblemet. Jag testade då att installera 10.5.3 genom att ladda ner bundle-packet från apple och då datorn skulle starta om tog det nu 6 min (!) för att komma till OSX. Den fastnade, precis som förut, på en grå skärm i 4 minuter innan OSX startade.

Varför gör den det? Har det här hänt för någon annan?
Är det någon som har några idéer på vad jag kan göra? Jag vill inte vänta 6 minuter varje gång jag ska starta datorn.

Tacksam för alla sorters svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-21 18:50

har du kört hardware-test från cdn? Om inte, gör det.

det är gjort och den hittade inga fel. gjorde en fullständig koll som tog över en timme.

för att datorn helt ska gå tillbaka till fabriksinställningar, vad måste man göra då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-21 20:28

då måste du starta upp från CDn & formatera disken med skivverktyg.

1
Bevaka tråden