Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar iPhone 3G i Sverige

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det blir så att den enbart kommer att kunna köpas med abonnemang hos Telia och det måste tecknas i butik.
Telia butiker och Premium reseller butiker kommer att sälja den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-11 19:15

Vilken tur att man suttit här och väntat på iphonen med en k800i med kontantkort. Nu är det bara att skaffa sig en iphone direkt när det är möjligt! Skönt man stod emot att slänga pengar på den gamla

16Gb Vit lockar mest!

Vet inte om jag har fattat detta rätt , men man ska betala för telefonen + telias abb , ska man också betala någon för APPLES abb(at&at)?

Ursprungligen av Dellblom:

Vet inte om jag har fattat detta rätt , men man ska betala för telefonen + telias abb , ska man också betala någon för APPLES abb(at&at)?

Ingen vet som sagt något än om hur det blir

Men om man ser hur det varit med den förra iphonen så får du betala en summa för telefonen samtidigt som du binder dig vid ett abbonemang med en månadskostnad.

Alltså exempel: iPhone för 2000:- och sedan 499:- i månaden i 24 månader. (OBS EXEMPEL)

Posidon24, jag vet att du skrev ner exemplet som ett exempel , men jag tror att den pris summan kommer att stämma ganska väl, eftersom det bara är telia som kommer att sälja dem först, så vad kommer att hindra dem att tjäna extra på detta och deras höga abb kostnad.

Men jag tror att alla hackers snart kommer att knäcka 2.0 versionerna också med en ännu ny jailbreaker, me det lär nog ta en stund , och jag orkar inte vänta utan vill köpa mobilen direkt när den släpps, Men jag vet inte hur jag ska göra, Jag vet med 100% att abb kostnaden kommer att ligga runt 399-499/månad.

Men om ni säger att man inte kan köpatelefonen utan abb avtal, men vad händer om jag kan få tag på en 3g iphone utan, dvs hos International-Orders.com - International-Shopping - Powered by Go-Global - Stores de lär ju få hem sina mobiler och det ser ut som att de säljer telefonerna utan abb avtal.

Telia kommer inte att ha exklusivitet länge tror jag

Ingenstans har jag läst att Telia har fått ett exkluxivt avtal, typ det som AT&T fick i USA. Och i flera länder går Apple med parallella operatörer samtidigt (enligt operatörerna själva). Därför kommer vi nog ganska snart att se fler operatörer än Telia som säljer iPhone - och då blir det en annan konkurrensbild och naturligtvis valfrihet.

Men jag förutsätter att de operatörer som Apple knyter till sig kommer att erbjuda samma teknik för voicemail som vi sett i USA.

Så den 11 juli får jag släppa min kära iPhone till någon och byta upp mig till en iPhone 3G. Trist, eller hur? He-he. Ska bli intressant att se hur Telia hanterar mitt abonnemang, jag kör redan iPhone på Telia.

AT&T är operatören i USA, vi har Telia här.

Eftersom man nu måste teckna avtal i butiken så försvinner ju möjligheten att få den billigt och jailbreaka den.
Den kommer ju uppenbarligen säljas utan abb. (O2 i UK) då med ett kontantkort. Priset för den lär väl bli som den gamla som såldes utan abb. ett tag runt 995 € eller något liknande.

Men är det någon här som vågar beställa ifrån International-Orders.com - International-Shopping - Powered by Go-Global - Stores , jag funderar på att köpa min där , men då riskerar jag väl att få en icke-fungerade telefon?

runt 5000 utan abbonemang enligt Mobil - Senaste nytt om mobiltelefoner

hur får man bort det "brinnande Z" när touchen är tarsig

Jag har en Iphone med trasig touch skärm, den är upplåst men min fråga är hur får man bort det "brinnande Z" som finns som ikon på Iphone bakgrunden? det går ju inte genom telefonen eftersom touchen ät trasig? det är vell det som gör så man ser om den är upplåst eller ej?
jag menar något mer kan man inte göra man kan ju ej gå in i telefonen utan touchen.

Jag vill alltså byta den.

Det ser ut som att HTC diamond är mycket bättre än 3g iphone, är det någon som funderar istället för det valet?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-06-12 18:22
Ursprungligen av Dellblom:

Det ser ut som att HTC diamond är mycket bättre än 3g iphone, är det någon som funderar istället för det valet?

Ser det ut så? Vart?

På din fråga är svaret ett rungande: Nej!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 18:51

Fel o ställa en sån fråga på ett mac dominerat forum, då telefonen i fråga kör windows(o garanerat inte kommer funka på mac)

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-12 20:10
Ursprungligen av Dellblom:

Det ser ut som att HTC diamond är mycket bättre än 3g iphone, är det någon som funderar istället för det valet?

Aldrig - jag har kört Windows Mobile i flera år, bytte till iPhone för att tag sedan och kommer aldrig att byta tillbaka.

/MvH Mikael

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 15:28
Ursprungligen av tigern_tompa:

Jag har en Iphone med trasig touch skärm, den är upplåst men min fråga är hur får man bort det "brinnande Z" som finns som ikon på Iphone bakgrunden? det går ju inte genom telefonen eftersom touchen ät trasig? det är vell det som gör så man ser om den är upplåst eller ej?
jag menar något mer kan man inte göra man kan ju ej gå in i telefonen utan touchen.

Jag vill alltså byta den.

Jaag e nog trög Varför måste du "komma åt" telefonen om du ändå ska köpa en ny?

Hur tror ni att det skulle vara om man köpte den i england ? Jag ska dit 9-17 Juli och om man kan köpa den nya iphonen där till ett bra pris och det är så att man måste aktivera den i itunes med det abbet som följer med så är det ju bra? Eller det kommer inte vara så?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-14 09:44
Ursprungligen av MrParanoid:

Hur tror ni att det skulle vara om man köpte den i england ? Jag ska dit 9-17 Juli och om man kan köpa den nya iphonen där till ett bra pris och det är så att man måste aktivera den i itunes med det abbet som följer med så är det ju bra? Eller det kommer inte vara så?

Det är lite olika bud om hur den ska aktiveras. Det verkar i alla fall som att AT&T kommer att kräva abonnemang och aktivering direkt i butiken och övriga återförsäljare tycks följa efter.

Senast redigerat 2008-06-15 11:29
Ursprungligen av Northwiz:

Det är lite olika bud om hur den ska aktiveras. Det verkar i alla fall som att AT&T kommer att kräva abonnemang och aktivering direkt i butiken och övriga återfösäljare tycks följa efter.

okej då får man väl fråga i butiken hur det är med aktivering osv. annars får man väl köpa den här i Sverige antagligen.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:40

8GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-15 00:47

Tog mig friheten att flytta min post till den Officiella tråden för iPhone 3G.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-15 11:32
Ursprungligen av oykkh:

8GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Jag gissar, och nu spekulerar jag bara, att det första abonnemanget ligger för högt. Telefonkostnaderna har stadigt sjunkit på senare år och 500 kronor i månaden ger en kvartsalskostnad på 1500 kronor - hur många har såpass höga mobiltelefonkostnader idag?

Speciellt företag kan teckna mycket förmånliga avtal och få ned kostnaderna ganska avsevärt och att då försöka ta ut en betydligt högre månadskostnad tror jag kan slå tillbaka mot TeliaSonera. Handlar det verkligen om priserna ovan och en längre abonnemangstid så kommer jag att hellre köpa en operatörsobunden telefon, alternativt köpa en på andra vägar och knäcka den själv, även om inköpspriset blir högre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-15 11:53

Min nuvarande telefonräkning är på 3-400kr/månad vid 46 öre per minut. Det rings en del på den.

Skulle tro att 8gb är 1290+25% moms. Prismodellen ovan känns onödigt krånglig i sann telia-anda, så dom tror jag på.

Stora frågan måste vara om man kan köpa telefonen utan operatörslåsning- verkar inte så just nu. Hur fungerar det med telefoner från USA ?

Billig

Screenshot_1.png - File Shared from Box.net - Free Online File Storage
Apple - Mobiltelefoner
Nästan gratis faktiskt. Men med samma gamla kamera. Är de bittra på PhoneHouse generellt?
Försök dessutom att hitta på en mer sliten slogan än "mer än bara en XXX - en livsstil"...

//bitter

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-17 21:26
Ursprungligen av spaceas:

Min nuvarande telefonräkning är på 3-400kr/månad vid 46 öre per minut. Det rings en del på den.

Skulle tro att 8gb är 1290+25% moms. Prismodellen ovan känns onödigt krånglig i sann telia-anda, så dom tror jag på.

Stora frågan måste vara om man kan köpa telefonen utan operatörslåsning- verkar inte så just nu. Hur fungerar det med telefoner från USA ?

Det spelar ingen roll hur Apple eller operatörer kommer att försöka blockera "gråimport" eller knäckta versioner - folk kommer att hitta vägar att ta sig runt alla hinder.

Sen tror jag inte på prisuppgifterna - inte förrän det finns officiella bekräftelser.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 10:48

Northwiz: Självklart kommer det finnas gråimport av telefonen men den kommer sjunka drastiskt i och med att den kommer finnas tillgänglig i butik i Sverige. Det är vad jag tror i alla fall.
Du skall inte underskatta människans lathet.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-19 08:59
Ursprungligen av Trineo:

Northwiz: Självklart kommer det finnas gråimport av telefonen men den kommer sjunka drastiskt i och med att den kommer finnas tillgänglig i butik i Sverige. Det är vad jag tror i alla fall.
Du skall inte underskatta människans lathet.

Jag underskattar ingenting. Jag skriver bara att om abonnemanget kommer att starta på 500 kronor i månaden, bundet abonnemang, så kommer folk skaffa sig en iPhone på annat sätt. Jag tillhör dem.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-06-24 12:11
Ursprungligen av Northwiz:

Jag underskattar ingenting. Jag skriver bara att om abonnemanget kommer att starta på 500 kronor i månaden, bundet abonnemang, så kommer folk skaffa sig en iPhone på annat sätt. Jag tillhör dem.

jag har bara en fråga: visst det kommer bli svindyrt med abbonemang som du säger så iden att köpa en från typ ebay å låsa upp verkar bra. men nu till kruxet eftersom alla måste skaffa abboneman när man köper den, då kommer det ju inte finnas några till salu. ingen e ju så dum att man teckan ett 24månaders abbonemang å sen säljer telefonen direkt. tror det e rätt kört att köpa en utan abbonenmang. Så hur hade du tänkt att få tag i en utan abbonemang?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-24 15:05
Ursprungligen av freno:

jag har bara en fråga: visst det kommer bli svindyrt med abbonemang som du säger så iden att köpa en från typ ebay å låsa upp verkar bra. men nu till kruxet eftersom alla måste skaffa abboneman när man köper den, då kommer det ju inte finnas några till salu. ingen e ju så dum att man teckan ett 24månaders abbonemang å sen säljer telefonen direkt. tror det e rätt kört att köpa en utan abbonenmang. Så hur hade du tänkt att få tag i en utan abbonemang?

I Italien (åtminstone) kommer man att kunna köpa iPhone 3G med kontantkort.

Vadå....
Om jag har iphone nu!
kommer det inte fungera då när iphone kommer med telia den 11 juli?
eller e jag ute o cycklar?

Bevaka tråden