Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windowspartitionen syns inte...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-04 22:05

...när jag ska installera WinXP. Jag ser bara en partition och den innehåller Mac OS X. Det står inte att den gör det men det märkte jag ganska tydligt när jag valde den för installation. Jag blev tvungen att installera om Mac OS X istället. Boot Camp- partitionen syns i Mac OS X men som sagt inte under Windowsinstallationen. Någon som har någon aning om vad felet är?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-04 22:55

Är det möjligen så att Windowspartitionen inte är formaterad? Det kan eventuellt vara så att det skulle fungera att formatera den som en FAT32-disk (vilket Windows känner igen) i Skivverktyget...

/genell

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-05 00:22

Den borde ju i och för sig redan vara det eftersom Boot Camp ger möjligheten att installera direkt när man har partitionerat HD'n. Jag testade det i alla fall och den är FAT men det funkar fortfarande inte.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-06-16 13:50

jag har precis samma problem, men mitt skivverktyg vill inte hjälpa mej på något sätt.
kan inte enst se utrymmet jag partionerade för windows någonstans, men det tar upp 32 gb av utrymmet ändån.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-17 08:22

Låter lite märkligt, jag kunde ju se min partition i Finder redan innan Jag gjorde en ren ominstallation av Mac OS X. Efter det så funkade det. Hade en Widget som inte ville funka för mig samt några andra småproblem utöver den fria utrymmeshanteringen som var lite märklig. Jag har bara haft denna MacBook Pro i lite mer i en månad så de inställningar som var lite underliga innan berodde helt klart på Apples konstiga installation av systemet. Efter reinstallationen så funkar allting som det ska och jag dessutom vann 40GB(!) av fritt utrymme på det. Se bara till att din WinXP skiva har SP2 med så borde det inte vara några konstigheter.

1
Bevaka tråden