Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp skärmen (OBS ej skärmsläckare)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag råkade göra något otroligt klantigt idag.. När jag skulle gå från kontoret för att äta lunch och i vanlig ordning skulle aktivera skärmsläckaren med Quicksilver så råkade jag istället för mitt vanliga Lock Screen.sh-script köra något annat jag ej vet vad det var, men såg något om vnc i sökvägen till filen jag råkade köra.

Resultatet är ett enormt hänglås mot svart bakgrund på skärmen, och jag har verkligen ingen som helst aning om hur jag låser upp detta, om det ens är möjligt. Det dyker hur som helst inte upp någon prompt eller ruta, men det kanske krävs en tangentbords-kombination för detta?!

Om någon kan hjälpa mig med detta skulle jag bli enomrt tacksam då jag har en installation som snurrar i VMWare som jag absolut inte vill behöva avbryta genom att göra en "ful omstart". Givetvis har jag inte SSH-demonen igång, dum som jag är..

Jag väntar ivrigt på svar!

Efter lite letande så har jag kommit fram till att det måste ha varit LockScreen.app som jag aktiverade, så om någon vet ett sätt att komma runt det utan att använda ARD så hojta gärna till.

Du kan väl säkert SSH'a in och döda processen, annars vet jag inte..

Johan, tyvärr är inte SSH-demonen igång, av någon dum anledning. Tyvärr är det nog det enda sättet, jag kan då inte hitta någon lösning.

Jag har väl förhoppningsvis lärt mig en läxa, eller inte..

1
Bevaka tråden