Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ars Technicas egna WWDC 2008-poster

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker inte avslöja för mycket runt denna. Sen den själv och garva:

http://media.arstechnica.com/staff/fatbits.media/wwdc-2008-poster.pdf

Storyn bakom, inklusive länk till årets WWDC-bingo, finns här:
WWDC 2008 keynote bingo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 08:45

Man måste vara en bra stor mac-nerd för att veta story bakom den bilden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-06 09:48

Är det iPhonen som återuppstår likt jesu. Och den där på bilden visar när iphonen är fast i törnbladen redo för att dö för att strax återuppstå.

Nej, det är en parodi på ett Wired-omslag, där Apples regnbågsfärgade logga är prytt med törnekrona, och med rubriken Pray. Wired gjorde en artikel om allt som Apple skulle kunna gå plus..

Nu är ju läget rätt annorlunda :).

Läs WWDC 2008 keynote bingo för mer information om postern.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-06 10:25

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 10:58

1997 var ingen kul tid att vara macanvändare. Tycker man att Apple kan vara struliga idag så är det ingenting mot hur det var då. Allt är så mycket bättre idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-06 11:08

Nej det var verkligen inga bra tider 1997. Det var först i 1998 som Apple vände och började gå lönsamt i och med iMacen. Innan dess gick dom minus mellan -50 till -700 miljoner / kvartal. Så man kanske ska säga att det är ett under att Apple finns kvar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-06 13:00
Ursprungligen av Robo-X:

Nej det var verkligen inga bra tider 1997. Det var först i 1998 som Apple vände och började gå lönsamt i och med iMacen. Innan dess gick dom minus mellan -50 till -700 miljoner / kvartal. Så man kanske ska säga att det är ett under att Apple finns kvar.

//Rob

Mmmm, jag har svårt att se att Apple skulle finnas idag om det inte varit för Steve Jobs och köpet av NeXT och deras OPENSTEP.

Undrar vad som hade uppstått i vakuumet efter Apple? Hade väl berott på vilket företag som köpt upp Apple iofs. Men nu är jag kanske lite väl OT.

1
Bevaka tråden