Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar 3G-pinnen Huawei E169 bra i Leopard?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 18:11

Jag har blivit sugen på en "3g-pinne" och operatören jag kikar på erbjuder Huawei E169 utan kostnad om man binder sig i två år. Den där ovala pucken som nästan alla har heter E220, så jag antar att det här är en nyare modell.

Huawei själva säger att det funkar på "MAC operating systems" men hur är det löst i praktiken? Måste man köra nåt buggigt brushed metal-program med knappar och menyer skrivna på tvivelaktig engelska eller räcker det med en drivrutin? Funkar det bra och utan krångel?

Jag kopplar i dagsläget upp mig med mobiltelefonen över bluetooth och det håller på att driva mig till vansinne. Jag använder det bara då och då men man får alltid starta om och krångla för att få igång skiten.

Jag skulle helst skaffa vilja ha Option iCON men då blir det en annan operatör än jag har siktat in mig på just nu.

Idéer?

Jag har använt E220 ett bra tag, och det fungerar bra utan allt för mycket pill. En liten symbol i menyraden skall klickas på för att connecta, och det är väl det hela. Den stora skillnaden mellan mac- och win-versionen är att macen varken visar datamängd eller signalstyrka vilket är lite trist.

Hur E169 fungerar vet jag inte, men det skulle förvåna mig om mjukvaran skiljer speciellt mycket.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-04 22:36

Den andra operatören jag tänker på använder Option iCON som har ett fint macprogram. Problemet är bara att operatören i fråga saknar edge nästan helt och hållet, så när man kommer utanför 3g-området blir det långsamt på allvar. Operatören med huaweimodemet har fin edgetäckning att falla tillbaks på.

Decisions, decisions...

Det borde ju vara viktigare med bra täckning än snygga drivers, så valet borde ju vara enkelt

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-12 17:02

Det blev en E220 iallafall. Jag gick in i DNA-butiken för att skaffa en iCON men dom hade slutat med den. Operatören med E169, Saunalahti, hade problem med webbsidorna när jag skulle beställa så jag gick till konkurrenten istället.

Dessutom trodde jag faktiskt att Saunalahti hade betydligt sämre täckning än DNA men när vi åkte runt i skärgården på kryssning från jobbet igår var det full 3G-täckning överallt. Jag har alltså dem i mobiltelefonen, eller deras moderbolag Elisa snarare. Det händer snabbt i den här branschen.

1
Bevaka tråden