Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spaces blockerar snabel a

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2008-06-03 20:39

Hallå!

Är ny användare av mac och är därför inte särskilt kunnig, därav min fråga:

Jag använder mig av spaces ganska mkt och tycker det funkar alldeles utmärkt, det jag dock har märkt är att det ej går att göra snabel a när spaces är påslaget.

Alt 2 som det ju vanligtvis är skickar mig nu till skrivbord nummer två i spaces istället, så jag undrar om det finns ngt annat sätt att skriva snabel a på eller är man tvungen att stänga av spaces varje gång?

Tacksam för svar

Du kan i insställningarna för Spaces välja att ha en annan tangent än Alt.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2008-06-03 20:46

Ja det är klart! Tack för svar.

Men jag tycker dock alt funkar bra ;D så är det enda lösningen? kan man inte ändra kommando för snabel a på ngt sätt?

  • Medlem
  • 2008-06-03 21:28

Det är väl inge bra att ockupera alt med en funktionstangent? Den används ju för att skriva med ganska ofta, tex just @. Lär om.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-03 21:47

Standardinställningen är väl CTRL-<space>?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2008-06-03 22:06

Om man nu skulle byta bort alt så finns det ju bara två alternativ vad jag ser det, antingen ctrl eller cmd, och en av dom är ju redan upptagen.

Går det att på ngt sätt byta till andra kommandoknappar i spaces än dom nämnda? T.ex space eller liknande.

Ursprungligen av jnilsen:

Om man nu skulle byta bort alt så finns det ju bara två alternativ vad jag ser det, antingen ctrl eller cmd, och en av dom är ju redan upptagen.

Går det att på ngt sätt byta till andra kommandoknappar i spaces än dom nämnda? T.ex space eller liknande.

Vad är det för fel på ctrl?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-08 21:42

Problem med spaces och ctrl

På tal om detta så har jag problem med ctrl-<n> för att flytta fönster

Jag lade till lite flera spaces än vad jag hade innan och kan flytta till 1-4 men försöker jag med ctrl-5 så går de inte

nån som har koll på vad som kan vara fel eller hur man löser?

  • Medlem
  • 2008-06-03 22:39

Skulle mellanslag vara en tangent du inte använder till nåt annat?

1
Bevaka tråden