Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video In till MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, sitter här med mig MacBook och PS3 och vill koppla in PS3an till skärmen men det går väl inte att koppla in video till OS X vad jag vet.
Men finns det några andra lösningar för att få in bild t.ex. som något program eller så?

tack!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-31 16:28

Problemet är inte riktigt som du formulerar det men på ett ungefär.
OS X är inte begränsningen utan avsaknaden av en video-in-port.

Jag har kopplat en PS3a mot min iMac med hjälp av EyeTV Hybrid. En TV-mottagare med både S-Video och Kompositingång.
Problemet med det är att du inte kan utnyttja HDTV-upplösningen från PS3an. Men annars fungerar det suveränt.

Okej, tack så mycket!
Men jag har redan EyeTv och kopplat PS3an via det men problemet är då att det har en fördröjning på ca 2 sekunder. Hur ska jag göra får att bli av med den?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-31 16:41

Vad är det för eyetv du har? Det blir en fördröjning om det är hårdvarudecodning.
Eller har du en Eyetv Hybrid. För mig veterligen ska det inte bli någon fördröjning då.

jag har en eyetv hybird. men jag har fått det att funka nu dock inte alls så bra som jag hade hoppas på att det var men.

men det går alltså inte på något sätt att använda en macbook skärm till PS3?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-01 19:23

Du har en eyetv hybrid men du får fördröjning? Om du sänker deinterlacningskvaliteten då, blir det bättre då? Isånnafall är det cpun som är problemet.

Jag vet inga andra sätt, jag har en imac och letar också bättre lösningar, HD-upplösta, så dvi-in eller hdmi.

1
Bevaka tråden