Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strema ljud från Imac --> Airport Extreme --> Airport Express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-16 10:02

Har suttit och letat nu ett tag på forumet och gogglat runt men kan inte hitta hur jag ska göra för att få ihop mitt nätverk.

Jag hittade en airport express och har nu placerat den i mitt kök. I mitt sovrum så står en airport extreme som är den som har internetåtkomst. Jag vill nu skapa en förbindelse i nätverket mellan expressen och extremen så att jag kan spela musik i köket på min express samtidigt som jag kan surfa på min airport extreme, utan att skifta mellan de två routrarna i min airport-inställningarna på datorn.

Ungefär så här ska det se ut:

iMac <---> airport extreme <---> airport extreme
^----------------itunes---------------^

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 10:36

Du skall se till att expressen ligger på samma nät och agerar brygga/repeater.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-17 12:00

Hur ska jag göra detta Trineo? Kan inte hitta något i airport-verktyget eller nätverksinställningar...

"WDS" är den funktion du letar efter och här har Apple en bra guide hur man går till väga.

Using the AirPort Admin Utility to create a WDS network with multiple base stations

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-17 12:31

När du sätter upp din express så frågar den om den skall tillhöra det redan existerande nätverket.
Gjorde detta nyss på vår nya express och det kan verkligen inte vara lättare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-17 20:02

Efter några turer fram och tillbaka och irriterat mumlande och svärande så fick jag ihop det. Tack så mycket för all er hjälp, hade inte klarat det annars!

1
Bevaka tråden