Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar inte hårddisken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nu måste jag be om råd från nån expert här. Jag jobbar som nämligen som frilans, därför har jag en extern hårddisk (Lacie Mobile Drive 120 GB) som jag har med mig till olika reklambyårer. Jag har precis gjort klart en grafisk manual för en kund här som vi ska presentera på fredag. Allting funkar fri och fröjd. Har haft hårddisken mer än halvår. Idag när jag stoppar in på en IMac som jag brukade göra, reagerade inte hårddisken. Hela dan har jag väntat på den dära "oranga" symbolen ska lysas upp. Även nu när jag testade och pluga in på en annan dator händer fortfarande ingenting.

Men det låter som att den jobbar ändå. Är det nån nu som ge mig tips?

JAG BEHÖVER NU VERKLIGEN RÅD. ANNARS FÅR JAG SITTA MINST 30 TIMMAR TILL FÖR ATT GÖRA OM GREJERNA.

Tack tack

För två veckor sedan hände det där en kollega till mig. Då var det "bara" FireWIre/USB-interfacet som kortslutits och ingen regelrätt hårddisk-krasch. Jag stoppade i själva hårddisken i ett annat hårddisk-case och då fungerade den igen.

Börja med att öppna "Skivverktyg"* och kolla om hårddisken dyker upp där. Om den inte dyker upp där så ska du nog testa att skruva i hårddisken i ett annat case, eller gå till en affär som kollar hårddisken åt dig ifall du känner dig osäker.

*Finns i mappen "Verktygsprogram" i "Program"-mappen)

Annars blir det kanske IBAS?

Tack Martin, jag ska kolla upp det nu. Superthx

Hej Martin!