Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord MBP vs MBA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-16 19:43

Är det någon som har erfarenhet av att använda båda tangentborden regelbundet? Vilket tycker du är behagligast? Hur är det svarta tangetbordet att jobba med i ett dunkelt utrymme?

Ursprungligen av bossep:

Är det någon som har erfarenhet av att använda båda tangentborden regelbundet? Vilket tycker du är behagligast? Hur är det svarta tangetbordet att jobba med i ett dunkelt utrymme?

Båda tangentborden är ju bakgrundsbelysta, så mörkret behöver du inte tänka på.

MacBook Airs tangentbord är likadant som en vanlig MacBooks, har du kännt på någon sådan någon gång?

Jag föredrar Airs t-bord före Pro.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-17 00:46

Faktum är att MBA-tgb till och med är lite bättre än MB eftersom MBA är i alu och ruggigt kompakt kan man mer likna känslan vid det vanliga externa tangetnbordet av nyare modell. De känns väldigt lika att skriva på iaf. Dessutom känns de _mycket_ bättre att skriva på än MBP vilkas tangentbord nu börjar kännas väldigt mycket 2000...

Jag tror det är rätt personligt. Nu har jag inte testat MBA-tangentbordet så mycket, jag har däremot haft en MB i 1,5 år (min första mac!) och tror inte det är så stor skillnad (?). För några månader sedan bytte jag upp till en MBP (penryn).
Personligen tycker jag MBP-tangentbordet är mycket skönare att skriva på. Jag var ett stort fan av macbookens tangentbord men nu vill jag inte gå tillbaka.
Säger absolut inte att det är dåligt, tycker bara prons är bättre och skönare.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-17 13:29

Jag har 'klämt' på samtliga. Jag är skeptisk till att det är svart. MBP är väldigt skönt. Nu är MBA-tangenterna matta och inte blanka. Det tycker jag underlättar.

Jag tycker tangentbordet på min MBA är perfekt. Jag har aldrig skrivit så snabbt som jag gör nu. Det stora avståndet mellan tangenterna och att de absolut inte är "sladdriga" som andra laptoptangenter gör att jag nästan aldrig skriver fel.

Tack Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-18 10:45

Claes,
Det låter bra. Mitt problem med tangentbordet på min stationära, med det nya tangentbordet, är att jag bl a slår till tangenten höger om 'a'. Tangenterna sitter lite väl nära varandra också.I övrigt är det skönare än det gamla plastiga.

1
Bevaka tråden