Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine lägger back-up i Sparse-Image, dessa syns inte i Time Machine.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-03 16:00

Jag gjorde mina första uppbackningar till min externa hårddisk via FW800. Nu användar jag Airdisc som time machine. Sedan jag började med det syns inte backupen i Time Machine när man vill återställa. Bara de två kopior jag gjorde över fw800 syns där. När man kollar på den externa hårddisken så ligger de 2 första kopiorna som jag gjorde med fw800 i en backups.backupdb-mapp. De jag gjorde via fw800 ligger i en sparse-image. När jag gör en backup mountas den avbilden och backupen görs till den. Dock är det alltså inte sparse-image backupen som syns när man öppnar time machine för att återställa. Men backuperna finns där, när jag öppnar den där sparse-avbilden, jag ser dom i finder. Var ändrar jag inställningen någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 10:32

Äh, det hjälpte faktiskt med den vanliga lösningen att ta bort .plist-filen i Application-support. Dock så kom inte de backuper jag gjorde över firewire med. Det verkar som det är antingen eller.... om man nu inte kan LÄGGA TILL en plats för backup, istället för att byta.

1
Bevaka tråden