Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken - Osynlig?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Kör en jailbreakad Touch felfritt, bortsett från att min adressboksikon inte är synlig på skärmen. Programmet ligger inne på Touchen, men vägrar att visa sig på displayen. Den synkar dessutom kontakterna via iTunes, men vägrar visa sig. Felet inträffade när jag installerade något av de program som jag lagt upp via Installer.

Någon som vet hur man får adressboken att visa sig igen utan att behöva återställa o jailbreaka om hela Touchen?

Min adressbok är också försvunnen. Hände när jag körde 1.1.1, men även nu när jag uppdaterat till 1.1.4. Har inte orkat leta reda på orsaken till det, än......

Ursprungligen av Galastro:

Min adressbok är också försvunnen. Hände när jag körde 1.1.1, men även nu när jag uppdaterat till 1.1.4. Har inte orkat leta reda på orsaken till det, än......

Det mest irriterande är att det visserligen går att återställa adressboken, men då måste man först och främst återställa hela iPoden via backupen i iTunes. Fast då försvinner ju Jailbreaken med dess program

Du kommer iofs in i Adressboken via "Telefon". Den vägen kan du ju rodda runt och göra ändringar. Men varför den försvann, beror nog på att man installerat någon "3rd party app"

Min ikon har också försvunnit, men om ni har app flow så kan man gå in på kontakter där, det går för mig iallafall.

Lösningen På Problemet!!!!

Ursprungligen av Lethrblaka:

Min ikon har också försvunnit, men om ni har app flow så kan man gå in på kontakter där, det går för mig iallafall.

Jag kom på en mycket enkel lösning på problemet! Ladda ned och installera programmet "Dock". Starta om systemet och klicka längst nere i högra hörnet av displayen. Du måste hålla inne knappen tills en animerad dock-meny syns. Bland programmen som då dyker upp finner du bland annat adressboken. Även andra dolda program som normalt inte visas på skrivbordet kommer att vara fullt synbara via "Dock".

1
Bevaka tråden