Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magsafe lampan "fladdar" vid avstängd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har en ny MBP. Lampan och allt lyser om det ska men vid en viss kontakt hemma har dock bara provat två olika så "fladdar" lampan när datorn är avstängd.

Är det ngt bara med spänningen i det uttaget eller är det farligt något man ska undvika/tänka på?

Hej alla!

Har en ny MBP. Lampan och allt lyser om det ska men vid en viss kontakt hemma har dock bara provat två olika så "fladdar" lampan när datorn är avstängd.

Är det ngt bara med spänningen i det uttaget eller är det farligt något man ska undvika/tänka på?

P.S har nu provat tre kontakter varav två har detta fladdrande... i den kontakten jag inte har det är det ett överspänningsskydd i och åska osv. som jag har alla elektroniska kontakter normalt i men har nu bytt plats bara över dagen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-08 17:17

Edit: jag är dålig på att läsa och bör hållas instängd i bur.

Va? Fattar nada av ditt inlägg...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-08 18:09

Jag trodde först att du snackade om lampan som blinkar när datorn sover, men sen läste jag MagSafe, därav min ändring till den något knepiga mening du ser ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-08 22:55
Ursprungligen av erkkan:

Hej alla!

Har en ny MBP.
...
Är det ngt bara med spänningen i det uttaget eller är det farligt något man ska undvika/tänka på?

Jag skulle ringa Apple och snacka med dem eller med en verkstad direkt istället för att snacka med oss. Är datorn nyare än 90 har du fri telefonsupport annars bara för garantiärenden. RING APPLE.

1
Bevaka tråden