Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hängd shuffle?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-29 11:19

Har ett sjukt problem som känns lite som det kvittar men som jag ändå vill förstå mig på.

Det verkar nämligen som shuffle har hängt sig när jag kör musik på min iPhone. Det finns ju en shuffleknapp under varje album och playlists och whatever. När jag kör den så shufflar den finfint när jag trycker next.
Men om jag vill köra ett album från första till sista låten i nummerordning så funkar inte det. Jag tycker på låt 1 och trodde att man på så vis inaktiverar shuffle men icke.
Har provat på två polares iPhones och då funkar det fint att först köra shuffle och sen "inaktivera" shuffle genom att trycka på en låt i albumet.
Har jag missat nån "permanent shuffle enable" setting nånstans långt djupt inne i telefonen?
I övrigt funkar telefonen bra, är bara detta som nu stör mig å det grövsta.

När du spelar en låt och trycker på albumbilden/i mitten av skärmen kommer knappar flr shuffle, repeat etc upp i övre delen av skärmen, lyser shuffle knappen blått eller vitt här?
Blått = shuffle aktiverat
Vitt = inaktiverat

Om du har aktiverat den HÄR någon gång måste du även inaktivera den HÄR.
Har du däremot tryckt på "Blanda"/"Shuffle" i låt menyn för att blanda låtarna gäller detta enbart för denna "session". Nästa gång du trycker på en låt är shuffle inaktiverat igen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-29 15:53
Ursprungligen av theplague:

När du spelar en låt och trycker på albumbilden/i mitten av skärmen kommer knappar flr shuffle, repeat etc upp i övre delen av skärmen, lyser shuffle knappen blått eller vitt här?
Blått = shuffle aktiverat
Vitt = inaktiverat

Om du har aktiverat den HÄR någon gång måste du även inaktivera den HÄR.
Har du däremot tryckt på "Blanda"/"Shuffle" i låt menyn för att blanda låtarna gäller detta enbart för denna "session". Nästa gång du trycker på en låt är shuffle inaktiverat igen.

Tackar ödmjukast för informationen. Det funkade.

Ursprungligen av theplague:

När du spelar en låt och trycker på albumbilden/i mitten av skärmen kommer knappar flr shuffle, repeat etc upp i övre delen av skärmen, lyser shuffle knappen blått eller vitt här?
Blått = shuffle aktiverat
Vitt = inaktiverat

Om du har aktiverat den HÄR någon gång måste du även inaktivera den HÄR.
Har du däremot tryckt på "Blanda"/"Shuffle" i låt menyn för att blanda låtarna gäller detta enbart för denna "session". Nästa gång du trycker på en låt är shuffle inaktiverat igen.

Åhh...tack tack tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-05 08:57

Jag had inga knappar för repeat eller shuffle. Kan någon posta en bild som visar hur det ser ut?

Nu har jag hittat knapparna. Då har jag lärt mig något nytt idag i alla fall.

//Rob

Senast redigerat 2008-05-05 12:30
1
Bevaka tråden