Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa sättet att köra AutoCAD på macen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill köra autocad på min mac. Vad är bästa lösningen? Nu använder jag bootcamp och windows men det är inte optimalt eftersom jag ofta behöver gå tillbaks till mac os. Fungerar det bra med något av de programen som gör att man kan köra både mac os och windows paralellt? Finns det någon annan lösning? Jag ritar enbart i 2D i AutoCAD.

Både Parallels och VMware har stöd för att virtuellt starta windows från en bootcamp partition. Jag skulle rekommendera att du laddar ner trial av dem och testar vilket som fungerar bäst i ditt syfte. (båda ger 30 dagars testversion).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-04 21:37

Min fru kör med Parallels - hon är arkitekt. För henne funkar det klockrent - hon ritar i Parallels/Win/AutoCAD - och gör allt annat i OSX. Parallellt.

Låter ju fint! Vad skiljer Parallels från WMware?
Har hört nämnet crossover nämnas, vet ni något om det?
mjg:
Kör hon XP då? Är det värsta kraftdatorn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-04 23:03

wmware fusion

Hej,
jag kör wmware fusion i ett eget space/fönster där Autocad alltid är öppet. Detta ger snabb tillgång dvs. jag kan växla mellan leo och win xp ubersnabbt. Använder ett aktivt hörn för växling men det är ju en smaksak. Dessutom är det lätt att tillfälligt tilldela windows extra minne om man skulle få det behovet. Har en mbp 15 1.a gen.

Om nu det skulle bli aktuellt med uppgradering av min kontors-G5a till någon flådig Intel-Mac skulle jag tycka det vore trevligt att kunna skippa Windows helt och hållet för att istället köra via Crossover (AuyoCad direkt i OSX). Någon som använder den combon regelbundet?

1
Bevaka tråden