Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ehum..

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kanske är dags att uppdatera sin presentation antar jag. 34 år gammal, sambo som jag äktar i sommar, två barn och bor i bushen i Kårsta norr om Vallentuna norr om Stockholm.

Var fram tills för två veckor grundare och redaktör för Macpro. Nu har jag börjat hänga här igen när andan faller på.

På fritiden bygger jag på några av byggnaderna som följde med villan vi köpte i vintras. Eller så kör jag trädgårdstraktor, leker med motorsågen eller drar elkablar. Eller så spelar jag musik, sover, lattjar med mina ungar, cyklar, sover lite till, spelar på min gamla C128 eller på min A1200, filar på nästa projekt eller.. tja, sitter ute i trädgården med en kall öl i näven och lyssnar på fågelsången. Stressless is the shit.

På dagarna jobbar jag som konsult inom öppen källkod, främst Linux. Sedan Juni förra året är jag uthyrd till HP som hyr ut mig till Eniro.

Frågor på det?

"Frågor på det ?"

Ja en del:
Intressanta anställningsförhållanden du har. Är det inte bättre att byta jobb eller är detta det smidigaste sättet ?

"..leker med motorsågen.." låter spännande. På väg att få en lönsam bisyssla inom cirkus eller är det mer till husbehov ?

Tror att din presentation speglar samtiden; livet som en personligt vald livsstil. Är nog självklart för dig men jag som är äldre är van vid att presentera/definiera mig utifrån yrke, utbildning, relationer osv. Spännande skillnad. Mer frihet att välja men också mer beslutsångest gissar jag, eller ?

Ursprungligen av KaRo:

"Frågor på det ?"

Ja en del:
Intressanta anställningsförhållanden du har. Är det inte bättre att byta jobb eller är detta det smidigaste sättet ?

"..leker med motorsågen.." låter spännande. På väg att få en lönsam bisyssla inom cirkus eller är det mer till husbehov ?

Tror att din presentation speglar samtiden; livet som en personligt vald livsstil. Är nog självklart för dig men jag som är äldre är van vid att presentera/definiera mig utifrån yrke, utbildning, relationer osv. Spännande skillnad. Mer frihet att välja men också mer beslutsångest gissar jag, eller ?

Livet som konsult har både för och nackdelar. Jag gillar omväxling så det passar mig rätt bra just nu.

Motorsågenlekandet är begränsat till att såga ner träd och liknande saker.

Din sista observation kan jag inte kommentera för jag förstår inte riktigt frågan.

Va' kul att du är tillbaka här
Jag saknar verkligen MacPro - även om jag förstår och respekterar ert val

C128:an skippade jag men Amigor hade jag ett par stycken...
Annars var det Atarin som gällde....

Kul! med strax över 1350 inlägg är det väl lite i efterhand att säga välkommen in i värmen !

Ursprungligen av Goflorp:

C128:an skippade jag men Amigor hade jag ett par stycken...
Annars var det Atarin som gällde....

Jag började med Vic-20, gick vidare till C64, C128D, Atari 520ST, Amiga 500, PC och sen Mac. Nu i efterhand har jag börjat köpa upp mig på gamla roliga maskiner och har även en 1040STE i samlingen.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag började med Vic-20, gick vidare till C64, C128D, Atari 520ST, Amiga 500, PC och sen Mac. Nu i efterhand har jag börjat köpa upp mig på gamla roliga maskiner och har även en 1040STE i samlingen.

Du hittar säkert mitt rap-sheet eller vad det heter här inne i Presentationer nånstans.
Roligaste maskinen ? Jupiter Ace, helt klart... Och 5400:an med TV-kortet och telefonsvararen inbyggt och... jösses....
Jag har nog skrivit ngt meningslöst blogginlägg om alltihop

http://goflorp.blogspot.com/2007/12/lngdpinkarklubben.html

Har en gammal Atari 520 uppgraderad till en 1040, om jag inte minns fel. Trevlig maskin. Familjens första dator.

Kul att se dig här. Läste ofta på Macpro, och saknar sidan lite. Men ju mindre tid jag spenderar framför datorn, desto bättre.

Joacim Melin:
Nja, den sista meningen var väl mer en kommentar än en fråga och handlar egentligen inte om din presentation. Lite OT alltså.

Jag är 50+ och tycker det är intressant med generationsskillnader. Dagens 30-åringar verkar mindre låsta vid yrkesval/konventioner och försöker skapa en egen livsstil utifrån egna intressen och behov; tex resa jorden runt, sedan hem och studera några år, jobba utomlands, nytt jobb, läsa vidare och nytt yrke osv. Mer av projekt och mindre av fasta och rätlinjiga åtaganden. Låter härligt. Gillar projekt själv så jag har nog hamnat i fel generation !

Precis. För min pappa var det Trazan, Errol Flynn och Bengt Öste....

Dagens yngre plockar ju friskt. Både lättare och svårare.
Man tar det man gillar och gör det till sitt. Svårigheten ligger ju i att välja förebilderna. Man kan ju vara hur som helst och ändå vara en bra man eller kvinna.

Ursprungligen av Goflorp:

Precis. För min pappa var det Trazan, Errol Flynn och Bengt Öste....

Din pappa måste haft barnasinnet kvar länge - Trazan och Banarne kom väl inte förrän riktigt sent 70-tal

Ursprungligen av macwitty:

Din pappa måste haft barnasinnet kvar länge - Trazan och Banarne kom väl inte förrän riktigt sent 70-tal

En ren felskrivning från min sida som blev riktigt rolig...

Jo, det skall vara Jonny Weismüller-Tarzan....

Han kanske menade Tarzan?

Själv minns jag Farzan, tidningen MAD:s tolkning av Tarzan...

1
Bevaka tråden