Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium -> MSN 7

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hitta vart de lagarar sin chat historik, problemet är adium använder .chatlog vilket är xml.
MSN använder .htm

Svaret på min fråga iallafall är denna.
Adium lagarar i, home(ditt användar namn)/bibliotek/application support/ adium 2.0/users/Default/Logs/[email protected]/

MSN 7 lagar i som i Windows, home/dokument/Microsoft Användardata(om du använder svenska)/Microsoft Messenger History/Personal/[email protected]/

Personal om du använder personlig konto
och company eller vad det kan heta, om du använder företagskonto.

Sen är det bara att skriva ett script som kan göra om dina konversation till htm..
//////////////

MSN 7 har precis släpps ifrån Microsoft Mac avdelning. Jag tycker MSN 7 verkar så sjuuukt nice, för mig som bara använder MSN. Adium är trevligt, men falerar på filöverförig och video+ljus konversation.

Efter att kört msn 7 ett tag nu så tycker mindre om det :p. Att de inte har stöd att se den man pratar med vad den har för bild är ju skrämmande. Återstår att se om Microsoft Mac avdelning använder sig av deras nyaste msn protokoll, annars känns ju adium som ett program man får återvända till.

Har ni testat båda? vilket anser du är bäst?

Senast redigerat 2008-04-30 13:49
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-30 16:42

Adium. Helt klart!
msn7 känns väldigt omacigt & tråkigt.

Adium. Microsoft Messenger 7 borde hetat 6.0.4, större uppdatering känns det inte som.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-30 19:47
Ursprungligen av Capeman:

Adium. Microsoft Messenger 7 borde hetat 6.0.4, större uppdatering känns det inte som.

Kloka ord.
Skäms Microsoft!!

Yes!!

1
Bevaka tråden