Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut mobilt bredband?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-29 23:31

Sitter i Vassijaure, 7 km från Riksgränsen, med Telenors Mobila Bredband..tekniken är underbar:)

Jag skulle vilja dela ut min mobila bredband-anslutning med mitt Airportkort men får det inte att fungera. Det går inte att aktivera Airport-kortet när modemet är inkopplat.

Är det någon som vet om detta är möjligt att genomföra? Finns det något tredjepartsprogram som kan lösa biffen?

Tack på förhand!

Henrik Petersson

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-30 00:56

Sitter här och filurar, har kommit fram till att vi kanske kan använda oss av PAN via Bluetooth. Får dock inte det att fungera.
Någon som vet hur göra?
Tack och bock

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-01 23:34

Att du inte kan aktivera airporten när du kopplar upp ditt mobila bredband är nog ett drivrutins problem snarare.

Jag har delat ut mitt 3g-modem många gånger.
Brukar bara välja att aktivera internetdelning under systeminställningar
och fixa med brandväggen.

Det låter konstigt att du inte får igång airport.
Aldrig varit med om.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-02 00:55

Det är ett drivrutinsproblem. Så uppdatera drivern, så ska det nog funka.

*OffT* Sitter och delar ut mobilt bredband via Airport precis just nu faktiskt... *OffT*

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-03 21:56

Märkligt detta. Jag testade att uppdatera drivrutinen från Options hemsida, men det visade sig att jag hade den senaste versionen av Globetrotter Connect. Är det någon annan drivrutin som skulle behöva uppgraderas?

Nu har det visat sig att Globetrotter Connect själv lägger till en ny nätverksplats i Systeminställningar/Nätverk, som heter just Globetrotter Connect. Detta är alltså när jag ansluter genom GT och Airport avaktiveras.
Jag kan dock lägga till ett nytt modem i min befintliga nätverksplats och ansluta därigenom. Men, jag upplever att det går långsammare och jag kan inte se täckningen såvida GT inte är igång.
Gör jag på det senare sättet så kan jag böka igång Airport efter att tryckt på "Aktivera Airport"-knappen 35 ggr.

Någon som har en lösning på detta:)?

Jag har lagt till Airport till den nyskapade nätverksplatsen istället, fungerar fint....

- Öppna systeminställningar->nätverk

- Klicka på plusset nere till vänster för att lägga till Airport till den nya nätverksplatsen som har skapats (i mitt fall heter nya nätverksplatsen "Telenor mobilt bredband")

- Slå på Airport. Gå till Delning->Internetdelning och slå på internetdelning.

Done.

1
Bevaka tråden