Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten alltid på minst 2900 varv

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På senaste tiden vill inte fläktarna i min macbook gå ner lägre än 2900 varv (typ). Jag använder ett program som ökar default-fläkthastigeheten inställd på 2500 rpm (vilket den inte når). Detta program har jag kört i över 1 år utan problem. Just nu (i skrivande stund) har jag en temp på 52 grader (bra) men 2900 rpm fläkt. Kan vara att problemen uppstod med senaste säkerhetsuppdatering av 10.4.11 eller nya firefox (2.0.0.12). Nån annan som har samma besvär?

nu är tempen nere på 45 grader. jag försöker tvinga ner fläkten men efter någon sekund går den upp på 2900 rpm igen, som om default-hastigheten har ökat från 1800 till 2900. Den vill inte ner. helt sjukt.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-04-27 16:44

Kompisen har samma problem med sin MB, fläkten är tyst när man startar datorn men efter någon minut så börjar den snurra i ca 2800rpm och tempen är runt 55-60 grader, troligtvis kom detta fenomenet när han uppdaterade datorns firmware :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 16:47

Jag har också fläkt problem med min rätt så nya macbook. Datorns temp kan ligga på 77 grader och fläkten varvar på 6200rpm..Detta efter att jag fått både ett nytt batteri från Apple och fläkten samt kylaren utbytt. Börjar lessna lite nu då datorn låter som en traktor och är otroligt het. Förslag på vad man kan begära från Apple eller vad man kan göra i huvudtaget?

Ursprungligen av Sir.T:

Jag har också fläkt problem med min rätt så nya macbook. Datorns temp kan ligga på 77 grader och fläkten varvar på 6200rpm..Detta efter att jag fått både ett nytt batteri från Apple och fläkten samt kylaren utbytt. Börjar lessna lite nu då datorn låter som en traktor och är otroligt het. Förslag på vad man kan begära från Apple eller vad man kan göra i huvudtaget?

77 grader är för varmt. Du kanske har en "för mycket kylpasta"-Macbook..

Min fläkt låter också massvis, men inte bara det att den låter mycket, den går otroligt segt många gånger, samt att den blir asvarmt (snittar väl 60 grader ungefär)...
Börjar bli lite less faktiskt. Speciellt när man sitter i Sketchup och försöker arbeta...

6190Rpm är lite väl lite VÄL bra när datorn snittar 59°...
FRUKTANSVÄRT irriterande är det.

1
Bevaka tråden